Dízelbotrány újratöltve, ezúttal magyar vonatkozással

Azt hihetné az ember, hogy a Volkswagen által kirobbantott dízelbotrány már a múlté. A téma azonban időről időre megint felbukkan, ahogyan az most is történt a Suzuki kapcsán, ráadásul a Magyarországon legyártott autókkal van a baj.

Ki ne emlékezne a nagy Volkswagen dízelbotrányra, az autóipar történetének legnagyobb csalására, melyben több mint 11 millió autó volt érintett. Na, ennek már jó pár éve, de nagyon úgy néz ki, hogy a botrány nem akar csitulni, sőt, egyre több gyártó válik érintetté a trükközésekben.

Most például az derült ki, hogy a Magyar Suzuki Zrt. is érintett lehet a csalásban, legalábbis erre enged következtetni, hogy nemzetközi ügyészség folytat nyomozást az itteni gyáregység kapcsán is. A feltételezések szerint a Suzuki modellekbe korábban beszerelt, Fiat eredetű dízelmotorokkal van baj, azaz ezekben olyan megoldásokat és eszközöket alkalmaztak, amik megmásítják a károsanyag-kibocsátási eredményeket. Magyarán a motor valós körülmények között jóval több nitrogén-oxidot termel, mint amit a gyári méréseknél tapasztalhattak a vizsgálódók.

Fontos azonban, hogy ezeket a motorokat nem itt Magyarországon gyártották, itt csak beszerelték az elkészült autókba. A Magyar Suzuki Zrt. azóta egy közleményt is kiadott, melyben biztosítanak mindenkit afelől, hogy a vállalat mindig becsületesen és jogszerűen járt el, most is alárendeli magát a nyomozásnak, de jelenleg még ők is tájékozódnak az ügy részleteivel kapcsolatban.

Az ügy kapcsán természetesen nem csak a Suzukit vette elő a frankfurti ügyészség, hanem az egész Stellantis-csoport vizsgálat alatt áll, hiszen számtalan modell érintett lehet a csalásban. A fejleményekről később tájékoztatják a nagyközönséget a hatóságok.