
A Stellantis a világ egyik legnagyobb autóipari csoportosulása, mely 16 márkát foglal magába. Na de vajon ezek közül melyik jelenleg a legerősebb? Nem pont az, amire a legtöbben gondolnának.
A Stellantis a világ egyik legnagyobb autóipari csoportosulása, mely 16 márkát foglal magába. Na de vajon ezek közül melyik jelenleg a legerősebb? Nem pont az, amire a legtöbben gondolnának.
A Fiat a 90-es években dobta piacra azt a kisautóját, melyet a városi autózás szerelmesei még a mai napig is emlegetnek. Telitalálat volt minden szempontból, majdnem sikerült is megismételnie az 500-as modell sikerét.
Egy 1990-es Fiat Tipo nem tartozik a különleges klasszikusok közé. Persze egy-egy jobb állapotú példánynak most már kezd feljebb kúszni az ára, de azért még nem beszélhetünk igazán ritkaságokról. Kivéve, ha az adott darab személyesen Nigel Mansell tulajdonát képezte.
A Fiat a legendás 127-es modell utódjaként mutatta be az Uno szériát. A jellegzetes kocka karosszériával megalkotott kisautót sikerült is sikerre vinni, bár ehhez nem kis munka kellett.
A Fiat palettáján ma is megtalálható ugyan a Panda, de hírneve és sikere össze sem hasonlítható az első generációval. Ez volt az az autó, ami pont akkor született meg, amikor teljesen úszerű dologra vágytak a vásárlók.
Ha régi Fiat modellről beszélünk, akkor mindenkinek azonnal az 500-as ugrik be. Pedig, volt egy másik típus is, mely komoly mértékben befolyásolta Olaszország és a világ autógyártását. Ez a 600-as.
A kiöregedett Talento utódmodellje lesz a régi-új modell, mely természetesen azonos alapra épül a Stellantis többi közepes méretű áru- és teherszállítójával.
A Stellantis prezentációjában tűnt fel a Fiat tervei között, hogy 2023 után egy B-szegmensbe szánt újdonsággal jelentkezik a gyártó. Ez könnyen egy újabb Punto generáció lehet, de jelentősen más formában, mint ahogy eddig ismerhettük a márka egyik legsikeresebb modelljét.
Németországban egyre gyakoribb a látvány, hogy alaposan módosított hátsó kidolgozással rendelkező Fiat 500-asok szaladgálnak az utakon. Na de mik ezek és mire jók? Íme a válasz!
Francois Leboine eddig a Renault tanulmányokat rajzolgatta és részt vett a Dacia új márkaarculatának kialakításában is, mostantól viszont a Fiat és az Abarth új palettájának megalkotása lesz a feladata.