Bemutatkozott a Seat Ateca ráncfelvarrása

Előző héten kedvcsináló videót kaptunk róla, most pedig itt van teljes valójában a Seat Ateca ráncfelvarrása. A külső visszafogottan frissült, inkább a modernebb technikákra helyezték a hangsúlyt a mérnökök.

A Seat egyik legkedveltebb SUV modellje megkapta hivatalosan is a modellciklus közepi ráncfelvarrását. Az új LED-es irányjelzőket (amiről kiderült, hogy csak a két legmagasabb felszereltség sajátossága lesz) és az átrajzolt Ateca feliratot már előző héten megcsodálhattuk, most viszont végre teljesen összeállt a kép.

Az autó elején a Leon fényszóró és hűtőmaszk stílusa köszön vissza, de teljesen újak a lökhárítók is. Ezek egyébként 18 milliméterrel toldják meg az Ateca hosszát, a szélesség viszont változatlan maradt. Újak még a kipufogó végződések és a felnik is.

A belső térben ennél szembetűnőbb változtatásokkal is találkozhatunk. Újrapozícionálták például az infotainment rendszer kijelzőjét, mely most már akár 9,2 colos is lehet némi felár ellenében, illetve a kormány is új dizájnt kapott. Az infotaiment ráadásul nem csak nagyobb kijelzővel, hanem finomított funkciókkal is megújult. Ilyen például a továbbfejlesztett hangfelismerő rendszer, mellyel könnyedén utasítható az Android Auto és Apple Carplay funkciókat is támogató egység, illetve érdemes még kiemelni az állandó internetes kapcsolatot biztosító Online Connectivity felszereltséget is.  Ehhez társítva elérhető egy új telefonos alkalmazás is, mellyel távolról is lekérdezhető az Ateca helyzete, a műszaki állapota, illetve az ajtók nyitása-zárása és a fűtés beállítása is megoldható akár az otthon kényelméből.

A motorpaletta alapvetően a turbós benzines TSI egységekre épül, melyek között megtalálható az 1 literes 110 lóerős háromhengeres, az 1,5 literes 150 lóerős hengerlekapcsolásos négyhengeres és az alapáron összkerék meghajtással és DSG automata váltóval társított 2 literes 190 lóerős is.

A dízel paletta a 2 literes TDI-re épül, mely 115 és 150 lóerős teljesítménnyel érhető el. Ami furcsa, hogy egyelőre hibridekről még szó sincs, 48 voltos mild-hibrid szinten sem, így lehet hogy az elektromos támogatással már megvárják a következő generációt a gyáriak.