Megérkezett a Hyundai i20 N, a kis hot hatch kategória legújabb kihívója

A Hyundai az i20 legújabb generációját sem hagyja parlagon heverni, már ami a gyári tuningolást illeti. Itt az i20 N, mely egy ízig-vérig sportos kisautó.

Néhány kedvcsináló bejelentést követően végre hivatalosan is bemutatkozott a Hyundai N-es, azaz gyári tuningos palettájának legújabb tagja, mely a kis i20 kiélezett változata. Igazság szerint a gyári recept a régi, csak a méretosztály változott, azaz egy újabb igazi hot hatch kategóriás járművel ajándékozták meg a koreaiak a rajongókat.

A lényeg természetesen most is a hajtáslánc, mely az N szériás modellek esetében már jól megszokott 1,6 literes turbós benzinesre épül. Ezt az egységet dolgozták át a gyáriak, azaz egyedi, kimondottan az aktuális modellhez kifejlesztett turbót és intercoolert kapott a rendszer, aminek köszönhetően 201 lóerős teljesítményt kapnak a jövőbeli vásárlók 275 Nm nyomaték mellett.

Ennek, na meg a mindösszesen 1190 kilogrammos önsúlynak köszönhetően 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométeres óránkénti sebességre az autó, a dinamikus gyorsulásnak pedig az elektromos szabályozás vet véget 230 km/órás sebességnél.

Persze, egy igazi N-es Hyundai esetén nem elég csak a motort kicserélni, kellenek az olyan finomságok is a teljes élményhez, mint például a további 12 ponton megerősített karosszéria, a sportosra hangolt futómű és az első hajtott tengelyt kanyarból kigyorsításkor is kordában tartó LSD differenciálmű.

A külső szintén megkapta a maga jellegzetes változtatásait, de akárcsak az i30 N esetében, a kistestvérnél sem estek túlzásba a gyáriak. Természetesen jár hátsó szárny, agresszív szabású lökhárító és egyedi 18-as könnyűfém felni szett a csomaghoz, de ezek csak annyit tesznek hozzá az i20-hoz, hogy ne rontsák el annak az eredeti jól megrajzolt arányait.