Teszt: Hyundai i30 Wagon 1.6 Life (2012)

Kedvező ára és ötéves garanciája mellett sokkal egyszerűbb érv is szól a második generációs Hyundai i30 kombiváltozata mellett: csomagtere a kategória egyik legnagyobbja.

Az előző generációs Hyundai i30 kombinak volt egy jó tulajdonsága, amit kevesen tudtak: mivel tengelytávja öt centivel hosszabb volt az ötajtósénál, ezért a kategória egyik legnagyobb lábtere várta a hátul ülőket. Egy kombinál azonban sokkal többet számít a csomagtér mérete, ezért a második generációs i30 Wagon új rekorddöntésre készül. Noha hossza éppen csak eléri a négy és fél métert, ezzel rövidebb a konkurenseknél, 528 literes raktere mégis lepipálja szinte valamennyit. Az igényesen kárpitozott csomagtér fölött sínben fut a roló, padlója alatt pedig rengeteg kis rekeszbe tehetjük a mindig magunkkal hurcolt holmikat. A bővítése lehetne egyszerűbb, a régi módi szerint ugyanis előbb az ülőlapokat, majd a támlákat kell előredönteni, az így kapott 1642 literes tér azonban ismét figyelemreméltó adat, ráadásul teljesen sík rakodófelületet kapunk.

Menet közben is beválik a kombi i30, ami érzésre alig különbözik a ferdehátútól. Családdal és csomagokkal együtt sem tűnik gyengének az 1,6 literes benzinmotor 120 lóerős változata: noha kisebb fordulatról komótosan indul meg, a hatsebességes váltóval jól be lehet osztani az erejét, és a fogyasztása sem túlzó. A hátul multilink futómű üresen és terhelten is biztonságosan tart a kanyarokban, a közepes méretű felnikkel és abroncsokkal pedig a kényelmen sem esik csorba. A kormányzás ellenben hagyott kívánnivalókat maga után: hiába állítható három fokozatban a rásegítése, ha még sport módban is túl könnyűnek találjuk.

A Life alapmodell felszereltsége sem okoz csalódást: a hat légzsák és ESP mellett a klímaberendezés, elektromos ablakok és tükrök, ködfényszóró és USB kapcsolatos hifi sem hiányzik ebből a kivitelből. És ami fontosabb: az utastér minőségérzete ugyanolyan, mint a jobban felszerelt változatoké. Érdemes az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses 135 lóerős motor kétszázezres felárát inkább a Life Plus csomagra költeni, amivel bőrkormány, ülésfűtés és kartámasz mellett a kombikon hasznos tetősínt is kapunk. A nagyobb csomagtartóért 250 ezer forintos felárat kér a Hyundai, és az 1,6 literes benzines modell akciós alapára ezzel ugyan 4,6 millió forint, de a konkurensek árcéduláján többnyire ötmillió feletti összeg olvasható, ami az ötéves garanciával együtt remek ajánlattá teszi a csehországi üzemben készülő autót.

Műszaki adatok: Hyundai i30 Wagon 1.6 MPI Life

Motor: négyhengeres, benzines Hengerűrtartalom: 1591 cm3 Teljesítmény: 120 LE 6300/min Nyomaték: 156 Nm 4600/min Hajtás: elsőkerékhajtás Sebességváltó: hatfokozatú kézi
Hossz/szél./mag.: 4485/1780/1500 mm Tengelytáv: 2650 mm Nyomtáv: 1549/1557 mm Saját/össztömeg: 1219/1820 kg Csomagtartó: 528/1642 l Üzemanyagtartály: 53 l Gumiabroncs: 195/65 R15
Végsebesség: 192 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10,9 s Gyári fogyasztás város 8,3 l/100 km, országút 5,3 l/100 km, átlag 6,4 l/100 km CO2-kibocsátás: 144 g/km Tesztfogyasztás: (átlag) 6,8 l/100 km Garancia 5 év, km-korlát nélkül

TETSZETT Praktikus kialakítás, hatalmas csomagtér, egyenletes benzinmotor, kedvező ár
NEM TETSZETT Könnyű kormányzás, hagyományos ülésdöntés