A Hyundai Ioniq 5 is megmutatta magát teljesen kifordítható kerekekkel

A Hyundai Mobis még 2021-ben mutatta be azt a technológiát, mely lehetővé teszi a kerekek teljes kifordítását akár külön-külön is. A technológia azóta sokat fejlődött, most pedig egy Ioniq 5 prototípuson is megmutatták használat közben.

Talán leginkább az új elektromos Hummer kapcsán figyelt fel a világ a kifordítható kerekekkel járó előnyökre, de hasonló megoldásokkal más gyártók is foglalkoztak már az elmúlt években. Ilyen a Hyundai Mobis is, mely már 2021-ben bemutatta azokat az E-Corner modulokat, melyet azóta számtalan prototípusban teszteltek már.

A rendszer lényege, hogy a kerekek teljesen elforgathatók, egymástól teljesen függetlenül, ezáltal extrém manőverezhetőséget kapunk szűk helyeken. A Hummer esetében már bemutatkozott a „rák” üzemmód, azaz az autó oldalirányú haladása, mely parkolóhelyről kiálláskor lehet nagy segítség, vagy ha esetleg két oszlop közé akarjuk bepasszírozni a járgányunk, de ott már nincs hely előre-hátra manőverezve helyezkedni. Az E-Corner képes arra is, hogy egy helyben, tank módjára megforgassa az autót, mely akkor jöhet jól, ha például egy szűk zsákutcából kell távoznunk, de nem akarunk hosszabb távot tolatni.

Na szóval itt ez a 2021-es technológia, mely szépen lassan egyre inkább használhatóvá válik az idő folyamán. Most már ott tartunk, hogy a Hyundai az Ioniq 5-ből is csinált egy prototípust és elkezdte mutogatni azt. Miért lehet fontos ez? Mert egy már futó modellbe ültetve könnyen jelentheti azt, hogy már a sorozatgyártást fontolgatják a gyáriak, azaz nemsokára ténylegesen pöröghetnek és oldalazhatnak a Hyundai tulajdonosok, ezzel alapvetően új dimenzióba helyezve a manőverezés kérdését éles helyzetekben is.