Új motorral és hajtáslánc kombinációval újult meg az Opel Insignia

Az Opel zászlóshajója egy modellciklus közepi ráncfelvarrás keretén belül gazdagodott egy új turbós benzines egységgel, illetve dízel fronton is alakítottak a hajtásláncon.

Az Opel Insignia második generációja 2017-ben, pontosan a PSA felvásárlás idején jelent meg. Azóta eltelt három év, így mindenképpen aktuálissá vált egy kis ráncfelvarrás, amit a gömbvillámosok most meg is léptek.

A külső visszafogott átalakuláson ment keresztül, de azért a részletekre figyelve könnyen tettenérhető a frissítés. Ott van például a fényszórók új alsó rajzolata vagy a lökhárító alsó részén található légbeömlők teljesen megújult dizájnja. A hűtőmaszk is új megjelenést kapott, legfőképpen az tűnik szembe, hogy eltűnt az Opel emblémának „szárnyat” adó díszléc megoldás, helyette pedig egy visszafogottabb csík fut be kétoldalról a gömbbe zárt villámig.

Ami fontos változás viszont, hogy megjelent egy új egység a motorkínálatban. Az új 2 literes turbós erőforrás 170 lóerő leadására képes 350 Nm nyomaték mellett, az erőátvitelről pedig egy kilencfokozatú automata váltó gondoskodik. Ezzel a konfigurációval 8,7 másodperc alatt teljesíti az Insignia a 100-as sprintet, a gyári adatok szerint pedig akár 6 liternyi benzinnel is megelégszik a motor, ha nem éppen a pörgős élményautózást részesítjük előnyben.

Változás még, hogy most már a 2 literes dízel egység is rendelhető nyolcsebességes automata váltóval és összkerék meghajtással. A 174 lóerős gázolajossal így már 8,9 másodperc alatt elérhető a 100 kilométeres óránkénti tempó ráadásul 5 liternyi gázolaj elég 100 kilométerre ha takarékosan vezetünk.

A ráncfelvarrás már hivatalos, azaz a már szeptember közepén beindult a gyártásuk, így aki most rendel, az biztos, hogy a frisset kapja!