Négyajtós, de nem a megszokott értelemben a Fiat 500 legújabb változata

Tovább bővítette az elektromos 500-as modellcsaládot a Fiat. Itt a 3+1 kivitel, mely a hátsó ülésen utazók számára kínál az eddigieknél kényelmesebb ki- és beszállást.

Megérkezett a most már kizárólag elektromos formában létező Fiat 500 modellcsalád harmadik tagja. A sima háromajtós és a kabrió kivitel mellett kapható már a minden eddiginél praktikusabb átirat, mely a beszédes 3+1 nevet kapta.

Nem matekozni tanulnak az olaszok, csupán ezzel jelzik, hogy egy kisméretű, hátrafelé nyíló ajtócskával lett több az ikonukus modern-klasszikusuk. Ez a variáns azon vásárlóknak lehet kedvező alternatíva, akik gyakran használják a kisautó hátsó üléseit, ugyanis B-oszlop hiányában a jobboldali két ajtót kitárva már egészen kényelmesen lehet bejutni oda, ahová eddig csak az előredöntött ülésen keresztül volt lehetőség.

Az új ajtócska természetesen nem teljes értékű, azaz csak és kizárólag akkor nyitható, ha a normál jobboldali ajtó nyitva van. Ez ugyan az az elv, mint ahogy anno az RX-8 ajtaja működött , de például a BMW i3 is ezt a megoldást használja, csak a Fiat nem látta szükségesnek mind a két oldalt kibővíteni.

A gyáriak elmondása szerint az új ajtónyitó mechanizmus csupán 30 kilóval dobja meg a kis Fiat önsúlyát, azaz az elektromos motor nem fogja megérezni a plusz sújt. A villanyos hajtások nem változtak, azaz maradt a 95 lóerős motorral szerelt 180 kilométeres vagy 118 lóerős 320 kilométeres hatótávval rendelkező választási lehetőség.