Honda City (2008-2014) használt teszt

Meglehetősen ritka a piacon, de aki rátalál egyre, annak jó vétel lehet a Honda kisméretű lépcsőshátúja, amely a Jazz műszaki alapjaira épül, de annál jóval nagyobb a csomagtartója.

A lépcsőshátú családi autókat kedvelő piacok számára készítette négyajtós kisautóját a Honda, így a City nálunk is kapható volt. A Jazz műszaki alapjaira épülő modell előző generációja meglehetősen aránytalan formájával riasztotta el a vásárlókat, a következő széria azonban jóval arányosabb formát kapott. 4,42 méteres hossza már a kompakt autók között is megállja a helyét. A formavilág az Accord stílusát juttatja eszünkbe, ami mindenképpen jó jel.

Milyen kényelmes?
Belül is a műszaki rokon Jazz elemeivel találkozunk, de a két autó nem egyezik meg teljes egészében. A vezetőülés alaphelyzetben magasabban van a várhatónál, de az ülőlap magassága állítható: még magasabbra. A kormányoszlop tengelyirányban is kihúzható, így a magasabbaknak is könnyen megtalálható az optimális üléspozíció. A hátsó lábtér és a csomagtér egyaránt hatalmas, az utóbbi 506 literes, ami még a középkategóriás kocsiknak is becsületére válik. Mivel az üzemanyagtank az első ülések alá került, ezért a hátsó ülések alá is lehet pakolni, igaz, az ülőlapok itt nem hajthatók fel, mint a Jazzben. A csomagtartót nyitni csak a vezetőülés mellől lehet, a fedélen nincs fogantyú. További hátrány, hogy a fedél zsanérjai belelógnak a hasznos térbe.

Milyen vezetni?
Nincs választási lehetősége a City vásárlójának, hiszen csak egyféle motorral kínálták az autót. Mivel a kis Honda nem túl nehéz, ezért az 1,4 literes, 100 lóerős benzinmotor remekül mozgatja. Alapjáraton és kis tempónál rendkívül csendes az autó, a közvetlen gázpedált mélyebbre nyomva, a pontos váltóval gyakran kapcsolgatva gyorsan is vezethető. Ezt támasztja alá a 11,6 másodperces nulláról százra gyorsulás, és a 182 km/órás végsebesség se rossz. A futómű azonban inkább kényelmes, mintsem sportos, ezért ne legyenek nagy elvárásaink, de a City még így is élénkebb, mint a kategóriatársai, miközben a kényelméből sem vesztett.

Mennyit kell költeni rá?
Új korában a City a konkurensekéhez képest jelentősen nagyobb árával riasztotta el a vásárlókat, ezért meglehetősen kevés a használt példány belőle. A típus iránt érdeklődőknek azonban jó hír, hogy a Honda általánosan jó értéktartása erre a típusra is érvényes, ráadásul a felszereltsége is gazdagabb a riválisokénál. A négy légzsák, a négy elektromos ablakemelő, a központi zár és a manuális légkondicionáló alapfelszerelés, igaz, ennél sokkal többet akkor sem kaphattunk, ha fizetünk érte. A csúcsmodellekben könnyűfém kereket és automata klímát találunk, de komoly hátrány, hogy ESP még ehhez sem volt elérhető. A gyári fogyasztási érték 6 liter száz kilométeren, és a valóságban sem kell ennél többel számolnunk.