Nagyot bukott a Ford és a Hyundai is a latin-amerikai törésteszteken

A Latin NCAP törésteszteken a latin-amerikai belpiacos modelleket kezdték el vizsgálni a biztonság szempontjából. A piac két legkeresettebb típusa egyből óriásit bukott.

Megkezdődtek a biztonsági tesztelések Latin-Amerikában is, avagy megalakult a Latin NCAP szervezet, mely egyből meg is vizsgálta a körzet két legjobban fogyó modelljét. A Ford Ka és a Hyundai HB20 is alaposan leszerepelt!

Mindkét modell nulla csillagos értékelést kapott, mivel több ponton is kimondottan veszélyesnek bizonyultak az autók (főleg gyermek és utasvédelem terén, ahol csupán pár százalékos eredményt értek el), ráadásul aktív és passzív balesetvédelmi eszközök egyaránt nem járnak igazán alapból egyikhez sem. Az NCAP ki is adott egy közleményt, hogy ők nem ajánlják megvásárlásra egyik autót sem, mivel azok életveszélyesek.

Ezzel együtt hivatalosan kérték fel a gyártókat, hogy egy picit figyeljenek már jobban oda a dél-amerikai belpiacos modelljeikre is, melyek aránylag olcsónak mondhatóak ugyan, de ezzel együtt szinte lehetetlen egy komolyabb balesetet túlélni bennük, ami pedig többet jelentene bármilyen elérhető árcédulánál!

A Ford már válaszolt is a történésekre és megígérték, hogy kettő helyett négy légzsákot szerelnek a jövőben minimum a helyi Ka kivitelbe, illetve alapáras lesz ezzel együtt az ESP, azaz a menetstabilizáló is.

Bizonyos régiókban már sajnos megszokott, hogy gyengébb minőséggel rendelkező autókkal jelentkeznek a gyártók, hiszen a latin-amerikai, indiai és afrikai vásárlók döntő többsége nem rendelkezik akkora felvásárlóerővel, mint mondjuk egy amerikai vagy egy európai lakos, de persze ez nem jelenti azt, hogy a biztonságot el lehet spórolni a kedvezőbb árcédula érdekében, Ezért is fontos, hogy a Latin NCAP már kő keményen vizsgálja a helyi modelleket és ha kell, igenis kiállnak a vásárlók mellett a gyártókkal szemben.