Bemutató: BMW 5-ös sorozat (2017)

Az 5-ös sorozat hetedik generációja a korábbi modell stílusát viszi tovább a BMW legújabb technikai megoldásaival, érdekes extrákkal és ígéretes motorkínálattal.

Teljesen új modellel váltja le 5-ös sorozatát a BMW. Az újdonság karosszériája 4,94 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,48 méter magas, a tengelytávolság 2,98 méteresre nőtt. De ami ennél is fontosabb: a nagyszilárdságú acélok és alumínium használatával a tömege mintegy 100 kilogrammal csökkent. A légellenállási együtthatója 0,22, ami kiemelkedően jónak számít, nem csak ebben a kategóriában. Stílusa az előző generáció evolúciójával született, de az egyes részletek megoldása már a legújabb 7-es sorozatot idézi, ahogyan a felszereltség is.

Belül ismerős lehet a műszerfal, pedig sok újdonságot vonultat fel. A műszeregységet színes kijelző helyettesítheti, a középső képernyő pedig akár 10,25 colos is lehet, és a 7-es sorozat mintájára érintéssel és gesztusokkal is vezérelhető, természetesen az érintőpados forgótárcsán kívül. Az 5-ös az első BMW, amiben benne van az Apple CarPlay mobiltelefon-tükrözés, és az első autó a piacon, ami USB kábel csatlakoztatása nélkül is tudja ezt. A fedélzeti wifi akár 10 készüléket is csatlakoztathat az internetre, de négyzónás klíma és masszázsülések is vannak az autóban.
Nem hiányoznak az igazán high-tech megoldások sem. A felülnézeti képet adó kamera képét használva a mobiltelefon alkalmazásával a távolból is körbenézhetünk az autó körül. Az okoskulcs is kapott egy kijelzőt, ennek segítségével pedig úgy lehet beparkolni az autót a kijelölt helyre, hogy nem kell benne ülni hozzá. A vezetéssegítő rendszerek teljes sora megtalálható, így 0 és 210 km/órás sebesség között magától képes gyorsítani, lassítani és fékezni az autó, de önálló sávváltást is lehet kérni tőle. Széria a sztereókamera, míg a radarok és ultrahangos érzékelők segítségével teljes a védelem. Széria még a LED-es fényszóró is, felárért pedig vakításmentes, a többi közlekedőt kitakaró, 500 méteres hatótávú fényszóró kérhető. A head-up display a korábbinál 70 százalékkal nagyobb felületre képes vetíteni a legfontosabb információkat, és érdekesség, hogy a motortér a leállítás után 36 óráig képes megőrizni a hőt, hogy a következő indítás után gyorsabban bemelegedjen a motor.

A motorkínálat két benzines és két dízel kivitellel indul, amit egy csúcsmodell és egy konnektorról tölthető hibrid követ. Az 530i-ben kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor dolgozik 252 lóerővel és 350 Nm nyomaték mellett, ez 6,2 másodperc alatt gyorsul százra és 5,5 l/100 km az átlagos fogyasztása. Az 540i már a háromliteres, hathengeres turbós benzinmotort kapja, 340 lóerőre és 450 Nm-re képes, 5,1 másodperc alatt gyorsul százra és 6,5 l/100 km az átlagfogyasztása.
A legtakarékosabb az 520d, amelynek kétliteres turbódízel motorja 190 lóerős és 400 Nm a csúcsnyomatéka, 7,7 másodperc alatt éri el a százas tempót és 238 km/óra a végsebessége, miközben az EfficientDynamics kivitele 3,9 l/100 km átlagos fogyasztással büszkélkedhet. Az új szériában is kedvelt lehet az 530d, amelynek háromliteres, hathengeres dízelmotorja 265 lóerőt teljesít, 620 Nm a nyomatéka, 5,7 másodperc alatt gyorsul százra és 4,5 l/100 km a szabványos fogyasztása.
Alapesetben hátsókerék-hajtású az 5-ös, de minden motorhoz rendelhető az xDrive összkerékhajtás. Az 520d kivételével mindegyik végsebessége eléri a 250 km/órát, és ez a négyhengeres dízel kérhető egyedül hatfokozatú kézi sebességváltóval, a többinél már széria a nyolcfokozatú automata. Az új 5-ös sorozat a 7-es mintájára hátsókerék-kormányzással is készül, amellyel kis sebességnél fordulékony, nagyobbnál pedig stabilabb lesz az autó.

A bevezetése után egy hónappal két újabb változatban is bemutatkozik az új 5-ös sorozat. Az 530e iPerformance kivitel egy konnektorról tölthető hibrid, amelyben kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor és elektromotor dolgozik együtt. A 252 lóerős és 420 Nm-re képes plug-in hibrid BMW 6,2 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége, miközben 45 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, és az első száz kilométeren 2 liter a fogyasztása. A legizgalmasabb változat az M550i xDrive, amely 4,4 literes V8-as benzinmotort kap. A 462 lóerős és 650 Nm nyomatékú modell már most gyorsabb, mint az előző széria M5-öse, hiszen 4 másodperc alatt éri el a százas tempót. De egészen biztosan M5 is készül majd az 5-ös sorozat hetedik generációjából, amelynek előző hat nemzedékéből összesen több mint 7,6 millió példány kelt el, ezzel a BMW egyik legfontosabb modellsorozatának számít. Az újdonság 2017 februárjában kerül a piacra.