Már Európában is használható a Mercedes automatikusan előző rendszere

A Mercedes Amerikában egy ideje már elérhetővé tette a kettes szintű önvezetéshez tartozó automatikus előzést, az európai piacon viszont csak mostantól használhatják az újabb modellek tulajdonosai.

Ahogyan egyre elterjedtebb lesz a kettes szintű önvezetés az autókban, úgy gyarapodik a használható funkciók száma az ilyen rendszerekben. Ott van például a sávváltás és automatikus előzés, amely Amerikában már egy ideje elérhető volt az újabb Mercedes-modellekben, Európában viszont még csak most engedélyezték a használatát.

A Mercedes az új E osztály kapcsán jelentette be, hogy az autók már a hazai piacon is képesek arra, hogy aktivált távolságfigyelő és automatikus kormányzás esetén autópályán a kocsi saját maga végezze el az előzéseket, amennyiben azt lehetségesnek ítéli. A funkció használatakor tehát a sofőrnek semmit nem kell tennie, nem kell indexelnie, sem pedig kormánymozdulatot kezdeményeznie.

Fontos azonban, hogy a teljesen önálló rendszer csak 140 kilométeres óránkénti sebességig használható, azaz, ha annál gyorsabban megyünk, csak az előttünk haladó lekövetése működik.

Fontos még, hogy most már a navigációba betáplált útvonalat is figyelembe veszi az automatika, azaz képes asszisztálni ahhoz, hogy például autópályáról a megfelelő lehajtón térjünk le, de a pályák közti átjárást is képes magától megoldani.