Kifordított világ, avagy így lett Camaro a Skyline-ból

Nem új dolog, hogy valaki úgy építi át az autóját, hogy az újabbnak, vagy éppen más márkájúnak látszódjon. Tucat alappal ez még valamilyen szinten elfogadható is. Na de mi van akkor, ha valaki egy Nissan Skyline-ból csinál felemás Chevrolet Camarót? Megtörtént sztori, érthetetlen, mégis érthető okokkal.

A tuningolás világa kimondottan szerteágazó. Van, aki csak pár aprósággal dobja fel az autóját, míg mások nem félnek a motorhoz is hozzányúlni, esetleg bevillan egy-egy komplett bodykit vagy utólagos szélesítés. A legmagasabb, és legmegosztóbb szint talán az, amikor valaki úgy építi át a verdát, hogy az utána egy másik létező modellre, többnyire egy drágább sportkocsikra hasonlítson.

Ez egy létező jelenség, rengeteg próbálkozást láthattunk már több-kevesebb sikerrel, többnyire olcsó (például Fiero) alapokra felhúzva. Na de mi van akkor, ha egy ritka és értékes alapot használunk fel arra, hogy egy sokkal gyakoribb típusra hajazzon a verda? Minden nézőpont kérdése!

Itt van például mindjárt ez a Chevrolet Camaro replika, melyet a tulajdonosa egy 1993-as Nissan Skyline átalakításával szerzett meg. Igen, egy eredeti Skyline lett átszabva, ami európai vagy amerikai szemmel kész szentségtörés, hisz ezen autókat sokszor gyűjtők vadásszák, a benzinvérű fanatikusok pedig tátott szájjal fordulnak utánuk érthető módon. A Camaro? Szép izomautó, de már sokat láttunk belőle, a filmes sikerek után majdhogynem minden utcasarkon ránk mosolyog egy-egy Űrdongó.

De nem Japánban! Ott ugyanis fordul a kocka, azaz az autós találkozókon tömegesen láthatunk hazai JDM vasakat, az amerikai izom pedig ritkaságszámba megy, hiszen míg a Toyoták, Hondák és Nissanok helyben készültek ottani igényekre szabva, a Muscle Car kategória mindig is távol maradt a japán kultúrától kisebb kivételeket eltekintve.

Emberünk talán pontosan ezért döntött a Camaro maszkolás mellett, amikor egyik reggel úgy kelt fel, hogy „unom a Skyline-t, nekem valami egyedi kell”. És hát az egyedi, bizony földrészenként, sokszor még országonként is változik.

Ne ítélkezzünk tehát, inkább nézzük meg az összképet. Az első traktus gyakorlatilag profi munka, tényleg egy az egyben mosolyog ránk Űrdongó, oldalról nézve viszont már látszik a turpisság, ami annak köszönhető, hogy a Camaro és a Skyline két olyan különböző karakter, mint mondjuk Jason Statham és Jackie Chan. Mindkettő egy igazi legenda, még egy közös filmet is megnéznénk velük, de nem fogod soha az életben összekeverni őket! A két modell közötti gigantikus méretbeli és stílusbeli különbség hátul is tetten érhető, egyszerűen aránytalan az egész felépítmény. Se nem Camaro, se nem Skyline, hanem egy fura hibrid, amit lehet szeretni illetve akár undorodni is tőleg. Ez szubjektív teljes mértékben.

Ahogyan a belső tér megítélése is, amin messziről látható, hogy a tulajdonos Transformers függőségben szenved, amit a barna és a bézs dekorációk indokolatlan használata tesz komolytalanná. Ha inkább a Nissan tuningosok táborát erősíted, akkor a Momo sportkormányra és a Bride (csak a sofőrnek jár) kagylóülésre összpontosíts a lelki békéd megőrzése érdekében. Ami a motortétben van, az viszont akár külön is érdekes lehet egy gyűjtő számára. A meghajtásért ugyanis a Skyline R33 RB25-ös motorja gondoskodik 405 lóerős teljesítményre belőve, természetesen egy ötsebességes manuális váltóhoz társítva.

Na de hogyan is került rivaldafénybe ez a különös elegy? Úgy, hogy most eladóvá vált a Yahoo japán oldalán, ahol már lehet is rá licitelni. A kikiáltási ár 3,2 millió japán yen, azaz körülbelül 8,7 millió forint, míg az eredeti állapotú Skyline R33-ak sokszor ennek a duplájáért cserélnek gazdát az európai vagy amerikai piacon.