7-es BMW, ahogyan nem számítanál rá

A BMW a 7-es szériát kényelmes luxuslimuzinnak szánta mindig is. Azonban most feltűnt egy olyan E65-ös, melyet kimondottan az úttalan utakra és az Északi-sarkkör meghódítására készítettek fel.

A BMW a 7-es széria E65-ös generációjával még 2000-ben rukkolt elő, majd 2005-ben meg is érkezett a ráncfelvarrás hozzá, mely kicsit tűrhetővé tette a csak Bangle 7-esnek nevezett modell megjelenését. Persze, a dizájnon lehet vitatkozni, hiszen van, akinek már eleve tetszett az a premier idején is, ahhoz viszont semmi kétség nem fér, hogy ezt a modellt is, mint bármelyik korábbi 7-est, az aszfaltra tervezték a prémium érzetet és a kompromisszumok nélküli kényelmet előtérbe helyezve.

Van azonban, hogy az élet más utakra tereli az embert vagy az autót. Így történt azzal a facelift utáni példánnyal is, mely diplomata autóként kezdte az életét, majd tavaly komoly mértékben változtatták meg hozzáértő cseh kezek a koncepciót.

Az átalakítást megálmodó tulajdonos a hosszított 730d-t már a szolgálati évei után vásárolta meg 540 ezer kilométerrel az órájában váltóhibásan, így mindenképpen hozzá kellett nyúlnia, így mert egyben nagyot is álmodni.

Első körben kapott egy 5 centis emelést az autó, melyhez hozzáállították a komplett futóművet is, a tartópontokat pedig poliuretán perselyekkel erősítették meg. Így már aláfértek a rali világa által inspirált felniken feszülő Yokohama Geolander terepgumik is. A karosszériát több ponton megerősítették és az alsó sérüléseket is elkerülendő felkerült egy új haspáncél is.

A dizájnt alapvetően határozza meg a retro Rothmans fényezés is, illetve az első Hella fényforrások, melyek szintén a versenygép hangulatot növelik, na meg persze éjszakai autózásnál kiváló látási viszonyokat teremtenek az úttalan utakon is. Mindezek mellett már csak apró részlet a tetőre szerelt, kinyitható sátor.

Érdekesség, hogy a kocsi hajtását nem alakították át, tehát a szoftveresen tuningolt, most már 286 lóerős 3 literes dízel erőforrás továbbra is a hátsó tengelyt hajtja meg. A tulajdonos szerint nincs is szükség az összkerék-meghajtásra, a jelenlegi átalakítással is tökéletesen boldogul a terepen a járgány. Olyannyira, hogy tavaly decemberben már meg is tartották a főpróbát, amikor Svédországot és Norvégiát is érintve átlépték a német limuzinnal az Északi-sarkkört is.

A tulaj elmondása szerint még több kaland és még több átalakítás várható a jövőben, így érdemes követni az @E65Overland néven futó projektet az elkövetkező időkben is.