Turbós motort kaphat a Toyota élményautója

Jól értesült források szerint egy kis turbós motorral kerülhet gyártásba a Toyota apró élményautója, a hátsókerék-hajtású S-FR Concept.

Nagy sikert aratott a tokiói autószalonon a Toyota apró élményautója, az S-FR Concept, amelyről úgy tudni, hogy hamarosan sorozatgyártásba kerül. A japán gyártó ugyanis három sportkocsiból álló kínálat építésén dolgozik: a középső GT86 alá érkezne az S-FR Concept szériaváltozata, a választék legerősebb tagját pedig egy korábbi megállapodás értelmében a BMW-vel közösen fejlesztik.

Egy ausztráliai szaklap, a Motoring pedig már azt is tudni véli, hogy milyen motort kaphat az S-FR Concept szériaváltozata. Arról az 1,2 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorról van szó, amelyet újonnan fejlesztett ki és az Auris kínálatában mutatott be a Toyota. A kompakt családi modellben 116 lóerőre képes az erőforrás, de a kis sportkocsiban a töltőnyomás módosításával akár ennél nagyobb teljesítmény is elképzelhető. A hasonlóan könnyű építésű Mazda MX-5 legújabb generációja egy tonna alatti tömegét egy 1,5 literes, 131 lóerős szívómotor mozgatja, és a korábbi hírek arról szóltak, hogy a Toyota is egy 1,5 literes, 130 lóerős szívómotorral képzeli el az S-FR Concept sorozatgyártású kivitelét. Ha azonban a kis turbófeltöltéses erőforrás bekerül a hátsókerék-hajtású sportkocsi orrába, az óriási lendületet adhat a teljesítmény-fokozással foglalkozó tuningcégek számára.