Tovább bővítette a Porsche az online értékesítési rendszerét

A németországi kedvező tapasztalatok után több másik országban is elérhetővé vált a Porsche digitális értékesítő rendszere, aminek köszönhetően úgy vásárolható meg egy új modell, hogy nem kell elmenni emiatt a kereskedésekbe.

A Porsche tavaly indította be Németországban kísérleti jelleggel a digitális értékesítési rendszerét, mely a helyi vásárlóknak lehetővé tette, hogy a kereskedésbe látogatás nélkül rendeljenek meg és vegyenek át új autókat. Bár nehez indult be a dolog (a vásárlók többsége még ragaszkodik a klasszikus kontakt fenntartáshoz), most már annyira népszerűvé vált a módszer, hogy a márka más országokban is elindította ezt a fajta szolgáltatását.

Most már Spanyolországban, Portugáliában, Svájcban, Olaszországban, Franciaországban, Lengyelországban, Szlovéniában és Észtországban is lehetősége van mindenkinek arra, hogy az otthon kényelméből intézze el az autóvásárlást. Sőt, a rendszer új funkciókkal is bővült, például most már nem csak új modelleket lehet így megvásárolni, hanem készleten lévő használt kocsikra is le lehet csapni pár kattintással, na meg persze egy jól irányzott internetbankos átutalással.

Az új értékesítési rendszer mindezek mellett nem csak kényelmi jelleggel bír, hanem új vásárlókat is magához csábíthat. A Porsche esetében például már most a rendszer elindítása után is kialakult egy egészen megdöbbentő arány: Olaszországban az interneten autót rendelők 40 százaléka olyan vásárlókból adódik össze, akik eddig nem igazán érdeklődtek a márka iránt. Az online eladott használt modellek számánál pedig 90 százalékra tehető az új vásárlók aránya, magyaránt nem csak kényelmes az új értékesítési modell, hanem a régi szalonba látogatós módszert kiegészítve a kerslet fellendülését is eredményezheti hosszú távon.