Magasan a leggyorsabb és legerősebb a Porsche kínálatában az új Taycan Turbo S

A Taycan felfrissítésével a németek tovább erősítették az elektromos modelljüket. Sorozatgyártású Porsche sosem volt még olyan erős, mint a mostani Turbo S kivitel.

A Porsche felkészítette az új modellévre az elektromos csapásmérőjét, azaz frissítést kapott a Porsche Taycan. A villanyos német eddig sem volt éppen gyenge szerkezet, de most már abszolút nem lehet panaszuk a vásárlóknak ezen a téren.

Az alap Taycan kivitel 100-as sprint idején sikerült például 0,4 másodpercet faragniuk, így már a belépő modell is 4,5 másodperces időeredményt képes felmutatni. Az igazán nagy durranás azonban a csúcsot képviselő Taycan Turbbo S esetébem figyelhető meg. Felfrissítés után ugyanis az már 952 lóerőt képes leadni, amely 2,3 másodperces 0-100-ra gyorsulást eredményez. Ezzel nem csak a leggyorsabb és legerősebb Taycan kivitelről beszélhetünk, hanem ugyan ez sorozatgyártású Porsche szinten is igaz.

Persze, nem csak a kigyorsítás számít, így a gyáriak sokat dolgoztak a futóművön is. Minden felfrissült Taycan alapból adaptív légrugós futóművet kap, illetve az összkerekes változatokhoz kérhető a Porsche Active Ride rendszer is, mely folyamatosan képes villámgyorsan szintezni az autót a komfort és a stabilitás érdekében, azaz gyors kanyarokban is folyamatos tapadást állít elő az autó súlyának elosztásával a négy kerék között.

Javítottak a gyáriak a rekuperáláson is, mostantól minden lassítással és fékezéssel 30 százalékkal több energiát nyer vissza az autó, az új felniknek pedig a még kedvezőbb légellenállási-tényező kialakításában van fontos szerepe. Mindezek mellett magán a töltésen is dolgoztak a Porsche mérnökei, aminek köszönhetően most már akár 320 kW energiát is képes felvenni az autó és 10-ről 80 százalékra alig 18 perc alatt képes visszatölteni.

Hatótáv tekintetében egyelőre csak a belépő szintű Taycan adatai ismertek. Ebben az esetben a gyári próbák szerint 587 kilométer tehető meg egy töltéssel, ami csaknem 120 kilométerrel több, mint amit frissítés előtt tudott az autó.