Platós kiviteleket kapott a Lada 4X4, vagy más néven a Niva

Sajnos Európában már nem forgalmaz autókat a Lada miután év elején hivatalosan is kivonult a márka a kontinensről. Kár, mert így például a platós 4X4 modellekről is lemaradunk, ami vadász és melós körökben kimondottan nagy durranás lett volna.

A Lada idén év elején döntött úgy, hogy kivonul Európából, csupán a szerelői hálózatot tartja fenn a régi tulajdonosok legnagyobb örömére. Sok szempontból érthető az orosz márka döntése, hiszen sem az emissziós szabályozásokkal sem a folyamatosan növekvő igényekkel nem igazán tudtak versenyezni, de mégis csak lehetőséget biztosítottak azok számára, akik olcsón szerettek volna új autót vásárolni.

Mindezek mellett a retro faktor sem elhanyagolható, például a most már 4X4 néven ismert, egykor még Niva néven árult terepjáró is kapható még azokon a piacokon, ahol a márka képviselteti még magát, ráadásul most már akár platós kivitelben is.

Bizony, bemutatták az oroszok a 4X4 pickup kivitelét, mindjárt két karosszéria változatban. Természetesen van egy rövidebb kabinos nagyobb platóval, illetve egy hosszabb kabinos valamivel kisebb hátsó nyitott raktérrel. A hajtáslánc maradt a megszokott, azaz még mindig a Zsiguli korszakot hirdető 1,7 literes, 83 lóerős motort kínálják hozzá az oroszok ötsebességes manuális váltóval kiegészítve.

Nem szépségdíjas igazság szerint mai szemmel már egyik változat sem, a technika felett is eljárt az idő már évtizedekkel ezelőtt, ám mégis van egy nagy előnye a platós 4X4-nek: a kategóriájában magasan a legolcsóbbnak számít globális szinten is a maga 800 ezer rubeles, azaz nagyjából 3,1 millió forintos árával.