Nem a padlólemezbe építi be az akkumulátorokat a Porsche

A Porsche tovább halad a villanyosítás útján, melynek következő eszköze a Cayman és a Boxster elektromos utódja lesz. Ebből ad egy kis ízelítőt a Müncheni Autószalonon bemutatott Mission R tanulmány.

A Porsche a Taycan piacra dobásával lépett be az elektromos autók piacára. Nem is akárhogyan, a modell sikere ugyanis felülszárnyalja még a gyári elképzeléseket is. Nem csoda tehát, hogy a németek újabb villanyos modellek piacra dobásán dolgoznak.

A tervek szerint a következő ilyen húzás a 718 Cayman és Boxster utódmodelljének szánt elektromos autó lesz, melynek bizonyos részleteit tartalmazza a Müncheni Autószalonon bemutatott Mission R tanulmány. A széria modell természetesen utcai modell lesz némileg visszafogottabb külső megoldásokkal.

A lényeg, hogy ezzel a koncepcióval mutatták be a gyáriak az úgynevezett „e-core” elrendezést, mely teljesen új módon közelíti meg az akkumulátorok elhelyezését az elektromos modellekben. Most ugyanis nem a padlólemezbe kerülnek a csomagok, hanem a sofőr ülése és a hátsó tengely közé. Oda, ahol jelenleg a motor is található a futó szériákban.

De miért is jobb ez, mint az eddigi praktikák? A Porsche elárulta, hogy ezzel jóval laposabb felépítést alkalmazhatnak, ami természetesen a légellenállás leredukálásánál lesz fontos a jövőben. „Egy tipikus kétajtós sportkocsinak alacsony felépítésűnek kell lennie a légellenállási tényezők érdekében. Ehhez a vezetőt a lehető legalacsonyabbra kell ültetned, ami miatt az ülés alatt már nem marad hely az akkumulátoroknak. Okosan átgondolva a jól bevált középmotoros megoldást ültetjük át az elektromos korszakba”- mondta Michael Steiner, a Porsche vezető technikusa.