Nem a gyorsulásra, hanem a hatótávra megy rá az új E-3008

Hivatalosan is bemutatkozott a Stellantis legújabb büszkesége, az új STLA Medium platformra felépült Peugeot E-3008, mely kimagasló hatótávval és lendületes formai világgal próbálja magához csalogatni a vásárlókat.

Az nem meglepetés, hogy egy új 3008-as generációt mutatott be a Peugeot, amellett viszont nem mehetünk el, hogy a Stellantis életének egy új szakasza kezdődött meg. A lendületes és futurisztikus dizájnnal felvértezett kupé-SUV ugyanis az első olyan modell, mely arra az új STLA Medium platformra épült fel, mely lényegében a konszern jövőjét is jelenti. Ez lesz az alapja ugyanis innentől minden villanyosított autójuknak, mely az elkövetkező években kerül bemutatásra.

Magával az autóval kapcsolatban fontos, hogy nem csak a külső és a technikai alap újult meg, hanem az i-Cockpit belső elrendezés is. A digitális műszeregységet és az infotainment-rendszert is magába foglaló 21 colos kijelző most már hajlított, maga a műszerfal pedig döntött nagy felületekből épül fel, ami kimagasló letisztultságot eredményez. A beltérben fontos még kiemelni, hogy az elődmodellhez képest érezhetően nagyobb lábteret találhatunk a hátsó ülések előtt, ami a több mint 6 centivel megnyújtott tengelytávnak köszönhető.

Ami mindennél érdekesebb, az a háromféle hajtáslánc, melyet kínálnak az autóhoz. A belépő szintet egy egymotoros kivitel jelenti, mely 210 lóerőt képes az első tengelyre engedni, a 73 kWh teljesítményű akkumulátor pedig 525 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Ez impozáns adat az akksi méretéhez képest, de nincsenek véletlenek. Az elektromos hajtáslánc ugyanis nem a 0-100-as sprintre lett hangolva, hanem a takarékosságra, így meg kell elégedniük a vásárlóknak azzal, hogy az új elektromos 3008 „csupán” 8,7 másodperc alatt tud felgyorsulni 100-as tempóra.

A következő szint szintén egy egymotoros változat, ám ebben az esetben 230 lóerőről beszélhetünk. Hiába a lóreő-többlet, ez a kivitel még lassabb, azaz 8,9 másodpercre van szüksége a 100 kilométeres óránkénti sebesség eléréséhez. Ez abból adódik, hogy nagyobb és nehezebb, immár 98 kWh teljesítményű akkumulátort adnak hozzá, amivel 700 kilométert lehet autózni egyetlen töltéssel.

A csúcsot a kétmotoros, ebből adódóan összkerekes, 320 lóerős hajtás jelenti, mely ugyan agilisabb az eddig említetteknél, de ebben a teljesítmény-osztályban a 6,4 másodperces 0-100-as eredmény szintén nem nevezhető túlságosan derekasnak. Hatótáv tekintetében itt is 525 kilométerről beszélhetünk, mint a belépő szint esetében.

Az elektromos változatok értékesítése jövő februárban kezdődik, de utána érkeznek még hibrid variánsok a palettára konnektoros és öntöltő jelleggel egyaránt.