Megújult a Tata Nano, a világ legolcsóbb autója

A világ legolcsóbb autója a Tata Nano, amely most új külsőt kapott, és a felszereltsége is bővült, hogy ne tűnjön olyan fapadosnak.

Az alapoktól kezdve úgy tervezte meg a Nanót a Tata, hogy a világ legolcsóbb autója legyen, ezért a 2008-ban bemutatott modell meglehetősen egyszerű konstrukciójú. Most egy ráncfelvarrással igyekeztek vonzóbbá tenni az indiai kisautót, amelyen a fényszórók, a kerekek és a lökhárítók is újak.

A kozmetikai változásokon kívül műszaki téren is továbbfejlesztették a Nanót, hogy ne tűnjön olyan fapadosnak. Az egyik legfontosabb újdonság az immár nyitható csomagtér-ajtó, így a 110 literes poggyászteret nem csak az ülések felől lehet pakolni. Az üzemanyagtankot 15-ről 24 literesre növelték a nagyobb hatótávolság érdekében, az új műszeregység több információval látja el a vezetőt, új a kormánykerék, a rádió pedig mobiltelefon kihangosítására is alkalmas. A kínálat újdonsága az ötfokozatú automatizált sebességváltó, aminek sportfokozata is van, ez utóbbi fürgébbé változtatja a Nanót, már amennyire a 624 köbcentis, 38 lóerős kéthengeres motor lehetővé teszi.

A Tata Nano továbbra is a legolcsóbb autó a világon, hiszen Indiában az alapára 199 ezer rúpia, azaz 860 ezer forint, de az automata sebességváltóval, klímaberendezéssel, elektromos ablakemelővel és rádióval felszerelt csúcsmodellért sem kell 289 ezer rúpiánál, azaz 1,25 millió forintnál többet fizetni. Mégsem valószínű, hogy a Nano eljut a világ más tájaira, hiszen aligha felelne meg a fejlettebb országok biztonsági és környezetvédelmi előírásainak, a vásárlók igényeiről nem is beszélve.