Kukázta a dízel lehetőséget a Dacia az új Logan és Sandero generációnál

Kiderültek az új Dacia Logan és Sandero technikai részletei is. Sokkal modernebb mindkét autó, mint eddig bármikor, de a legnagyobb változás egyértelműen a dízel egységek hiánya a palettáról.

Már korábban beszámoltunk arról, hogy milyen dizájnnal szál harcba az olcsóbb modellek vásárlóiért a Dacia Logan és a Sandero legújabb generációja, most viszont megérkeztek az információk a technikai megoldásokról, illetve betekintést nyerhetünk a teljesen megújult utastérbe is.

Ez utóbbi egyértelműen, már a képekből kivehető módon minőségibb hatást kelt, a gyáriak pedig a kategóriára nem igazán jellemző puha tapintású műanyagokat és fiatalos dizájnt ígérnek. A műszerfal elrendezése mind a két modellcsaládnál azonos, azaz a jobb felszereltség esetén a lebegő hatású nagyméretű érintőképernyő (alapáron egy kisebb, el is rejthető megoldást kapnak a vásárlók) és a teljesen új, gombokkal gazdagon ellátott, most már nem csak a magasságában, hanem a mélységében is állítható kormánykerék határozza meg az összképet.

Nem csak fiatalosabb, hanem technikailag felkészültebb is az új modellgeneráció. Van például feláras extraként segédvonalas tolatókamera, automata ablaktörlő, első-hátsó parkolóradar, elektromos kézifék és tetőablak. A vezetést segítő rendszerek terén az újdonságot a radar alapú, automatikus vészfék-asszisztens (70-170 km/óráig működik) és az ultrahangos szenzorokkal működtetett holttér-figyelő jelenti. Egyelőre sávtartó és adaptív tempomat sajnos nincs, de nem kizárható, hogy később bekerül a kínálatba.

A motorok terén a legnagyobb változás, hogy kikerültek a kínálatból a dízel egységek, így csak benzines és LPG hajtással érhetők el az új Dacia modellek. Az alapot a 65 lóerős 1 literes háromhengeres szívó benzines jelenti majd, de ez az egység kérhető turbóval 90 lóerős teljesítménnyel és akár CVT fokozatmentes váltóval is. A paletta legerősebbje a Duster esetében már megismert gázzal is üzemeltethető 1 literes Eco-G erőforrás a maga 100 lóerőnyi tudásával.

Az árazás egyelőre nem ismert, de jó eséllyel az alap változatok továbbra is a piac legolcsóbbjai lesznek. A komolyabb felszereltség természetesen magasabb árazást is sejtet, ám ár-érték arányban szinte biztos, hogy a Dacia továbbra is meg fogja tudni szólítani a saját vásárlói rétegét.