Nyolcmillión túl a Dacia

A Renault által még 2004-ben feltámasztott Dacia mára Európa egyik legkedveltebb márkája lett a magánvásárlók körében. Az elérhető árú modellekkel mostanra sikerült átlépniük a nyolcmillió legyártott darabszámos határt is.

Már-már úgy tűnt, hogy örökbe feledésbe vész a Dacia márkanév, amikor 2004-ben megvásárolta azt a Renault, hogy mintegy megfizethető márkaként vonuljon be a modern autóipar történelmébe. A húzás annyira sikerült, hogy az árérzékeny piacokon hamar megtalálta a saját közönségét a Dacia és el is kezdtek szépen felfelé kúszni az eladások.

19 év alatt pedig odáig is eljutott a román-francia gyártó, hogy 2022-be már hivatalosan is Európa piacvezető márkájaként ünnepelhettek, szigorúan a magánvásárlók kategóriáját tekintve. Ebben a kategóriában ugyanis sikerült 7,6 százalékos piaci részesedést szerezniük tavaly, idén pedig ismét ünnepelhetnek, ugyanis a francia feltámasztás óta elkészült a nyolcmilliomodik autójuk is.

Bár nálunk inkább a Dusterek mennek jól, európai viszonylatban immár ötödik éve a Sandero tanyázik az értékesítési-táblázat tetején. Ebből a modellből összesen eddig 2,7 millió darab talált gazdára, míg a Duster 2,2 millióval van a dobogó második fokán. A harmadik helyet természetesen a Logan birtokolja a maga köze 2 millió darabos példányszámával.

A Spring, mely lényegében a jelenleg kapható legolcsóbb elektromos autó, eddig 93 ezer megrendelést kapott, ami az eddigiekhez képest visszafogottnak tűnnek, de nem szabad elfelejteni azt sem, hogy bizonyos országokban még el sem kezdődött a forgalmazása.