Kőkemény terepjárót mutatott be a Lexus

A Lexus a GX modellel már alapból elkezdte a vásárlóit az aszfalt elhagyására bíztatni, de azért egy prémiumra kihegyezett autóról van szó továbbra is. Most viszont egy olyan variáns látott napvilágot, mely ténylegesen a kőkemény terepezést helyezi előtérbe, nem az aszfalton haladást.

A Toyota már évtizedek óta bizonyítja, hogy stabil helye van a terepjárózás világában, a Lexus még mindig csak próbálgatja a szárnyait ebben a szegmensben. Ott van például az Európában nem kapható GX modell, mely a prémium érzet mellett masszív felépítésével és terepezésre is alkalmas adottságaival próbálja meg magához édesgetni a vásárlókat, mintegy Mercedes G osztály riválisként.

A japánok most úgy döntöttek, hogy még feljebb helyezik azt a bizonyos lécet és egy ténylegesen kompromisszumok nélküli terepjárót csinálnak belőle. Ehhez segítségnek felkérték a terepjáró-specialista JAOS műhelyt, akik nem vették félvállról a feladatot.

Először is jött a karosszéria átalakítása. A GX masszív sárvédőív védelmet kapott, illetve a lökhárítókat is ütésálló lemezekre cserélték. A kerekek mögé felkerültek a méretes sárfogók, a kocsi alját 4 mm-es alumínium fenéklemezek védik, illetve egy többhasznú tetőcsomagtartó is a csomag részét képezi.

Természetesen a futómű sem maradt érintetlen, terepes képességeken Kayaba Harmofleq adaptív lengéscsillapítókkal és tovább emelt hasmagassággal javítottak. Mindezekhez párosulnak a Toyo Open Country all-terrain abroncsok, melyekkel az autó már tényleg nem ismer határokat, ha terepezésről van szó. A GX hajtásához nem nyúltak hozzá a beavatkozás során, azaz továbbra is a 3,4 literes V6-os benzines motor duruzsol a kocsi orrában 350 lóerőnyi teljesítménnyel.

Arról egyelőre nem esett szó, hogy a JAOS csomagos GX felkerül-e választható opcióként a palettára, egyelőre ugyanis egyetlen példány létezik csak belőle, amit a gyáriak a Tokiói Autószalon mutattak be a nyilvánosságnak.