Kényes tételeken spórolna a Stellantis az olasz szakszervezetek szerint

A Stellantis költségcsökkentő csomagjával kapcsolatban derültek ki igencsak aggasztó részletek. Az olasz szakszervezetek nehezményezik, hogy a cégóriás a pandémiás időszak ellenére a higiéniához köthető tételeken spórolna az olasz gyáregységekben.

Már korábban bejelentette a Stellantis, hogy a PSA és FCA összeolvadása után is szükség lesz költségcsökkentésre a cégcsoport gazdaságos működése érdekében, egészen pontosan minimum 5 milliárd eurós megtakarítást szeretnének elérni éves szinten. Carlos Tavares, a Stellantis vezetője azt leszögezte, hogy újabb elbocsátásokat nem szeretnének eszközölni az ügy érdekében, más fronton viszont kemény megszorítások várhatók. Pontosan milyenek? Erről eddig kevés információ szivárgott ki, ám a legújabb ehhez köthető akció sokaknál kiverte a biztosítékot.

A Reuters tudomására jutott ugyanis, hogy a cégcsoport olasz üzemeiben a WC-ken és a takarításon akarnak spórolni, ami természetesen a szakszervezetek azonnali tiltakozását váltotta ki. Persze, még mindig jobb, mintha a gyártási minőséget csapdosnák agyon a gyáriak, de azért ez elég kényes témának számít így a jelenlegi pandémiás időkben.

Az elektromos Fiat 500-asokat összeszerelő torinói üzemben tevékenykedő Davide Provenzano arról számolt be, hogy a vezetőség a mellékhelyiségek és a takarító műszakok számának csökkentéséről döntött, illetve a hűtésen-fűtésen és a közlekedési létesítmények átszervezésén is pénzt fognának meg a jövőben. „A COVID-19 idejét éljük, ilyenkor éppen hogy növelni kéne a mellékhelyiségek számát és a takarítás minőségét, nem hogy csökkenteni”.

Nicola Manzi, egy másik szakszervezeti tag is megerősítette, hogy az atessai üzemben is 35 százalékkal csökkentették a takarítás gyakoriságát, ám ott legalább a WC-k száma megmaradt. Manzi megjegyezte, hogy ez utóbbinak a csökkentését nem is látja reálisnak, hiszen az üzem így is teljes létszámmal üzemel, az embereknek pedig biztosítani kell a személyes higiéniát és a szükségleteket.

Érdekes fejlemények ezek, ám a Stellantis hivatalosan egyelőre még nem kommentálta a vádakat. A költségcsökkentésre vonatkozó üzleti tervek nyilvánosságra kerülése sem várható hivatalosan az év vége előtt.