A belsőégésű motorok fejlesztésébe öl továbbra is nagy pénzeket a Stellantis

Az elmúlt években egymás után jelentették be a gyártók, hogy mindent a tisztán elektromos hajtásokra tesznek fel, most viszont, az elektromos autók iránti kereslet csökkenésével, szépen sorban táncolnak is vissza ebből az autóipar résztvevői. Most a Stellantis jelentette ki, hogy továbbra is életben tartja a belsőégésű motorokat.

Ha megnézzük az elmúlt évek tendenciáját az autóiparban, akkor azt láthatjuk, hogy igen erős külső kényszer hatására rohamtempóban kezdett el mindenki elektromos fronton fejleszteni. Persze, ez csak az első lépés, de megfigyelhető volt az is, hogy szinte egymás után jelentették be a gyártók, hogy 5-10 éven belül teljesen dobják is a kínálatról a belsőégésű motorokat és kizárólag elektromos gyártóként folytatják tovább a harcot a vásárlókért.

Ennek az óriási villanyosításnak az eredménye, hogy mostanra nagyon telített lett a piac a kereslethez képest, azaz halmokban álnak az elektromos autók a telephelyeken, a gyárak meg vagy visszavesznek a gyártási kapacitásból elektromos fronton, vagy be is szünteti azt, mint ahogyan például a Volkswagen is megtette az ID.3 modellel kapcsolatban Németországban.

Most egy újabb óriási cégcsoport ismerte el, hogy felelőtlenség lenne még kukázni a belsőégésű motorokat. Egészen pontosan a Stellantis jelentette be, hogy 6 milliárd dollárt fektet újabb benzinnel és etanollal működő erőforrások fejlesztésébe, első sorban a dél-amerikai piac számára. Ezek a motorok a tervek szerint még legalább 40 új modellt szolgálnak majd ki a jövőben, elektromos megoldáshoz párosított bio-hybrid formában.

Persze, ez még nem jelenti azt, hogy az európai piacon érezhetően visszább vesz a villanyosításból a Stellantis, sőt, globális szinten is megmaradnak mindezek mellett a villanyosítási törekvések, de ha nem sül jól el a dolog, legalább lesz mihez hozzányúlni a jövőben is.

forrás: Stellantis Media