Teszt: Citroen C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique

Elsősorban árával hódíthatja vevőit a Citroen C4 Picasso legkisebb, 1,6 literes benzines erőforrással szerelt változata. Ezzel ugyanis kissé gyenge az autó és a fogyasztás sem annyira alacsony, mint várnánk.

Nem érdemtelenül lett piacvezető a maga kategóriájában a Citroen C4 Picasso 2010-ben. Az autó kényelmes és világos belső tere, minőségi hatású anyagai és kitűnő ergonómiája páratlan. Ugyanakkor a korábbi 1,8-ast váltó legkisebb, 1,6 literes benzines, 120 lóerős alapmotor kissé gyenge a majdnem másfél tonnás autó mozgatásához. A 160 Nm-es nyomatékra képes erőforrás nem könnyen birkózik meg ekkora tömeggel, ráadásul a küzdelemnek 10 literes városi fogyasztás az ára. Érdemesebb inkább a szintén 1,6-os dízelt választani, ha az olcsóbb változatok iránt érdeklődünk. A különbség 600 ezer forint, de ez néhány év alatt megtérül a fogyasztáskülönbségen.
Ugyanakkor maga az autó remek konstrukció. Utastere legalább olyan újszerű, mint a kompakt C4 belsője. A kormánykerék közepe fix, ide kerültek a főbb kapcsolók, és csak a karima forog el. A digitális műszerfal a középkonzol tetején található, háttérvilágításának színe változtatható, az opcionális navigáció térképe is itt jelenhet meg. A rádió kijelzőjét ebbe integrálták, míg a fejegységet fedél takarja a középkonzolon. A digitális klímaberendezés a műszerfal két szélére került, ami elsőre szokatlan, de aztán rájövünk, mennyivel jobban kézre esik. A jobban felszerelt kivitelekben a hátsó utasok is maguk állíthatják a hőmérsékletet. A hatalmas szélvédőnek hála páratlan a kilátás a kocsiból – nem kell például a tetővonal alatt fölkukucskálnunk a piros lámpára. A C4 Picasso utastere levegős, minden ülésen rengeteg a hely. A második sor három különálló ülése sínen eltolható, támlájuk dőlésszöge állítható, és előrehajtásuk is egyszerű. A raktér nagy, alacsony peremének köszönhetően jól pakolható, és a Moduboard összehajtható kiskocsival még praktikusabban kihasználható.
A váltó nem a Picasso erőssége, kissé pontatlanul jár. A futómű hangolása viszonylag jól eltalált: a magas felépítmény ellenére nem túl billegős az autó. Sportosan vezetni nem élmény, a Picasso inkább kényelmes utazásokra termett: ennek megfelelően kormánya könnyen jár, futóműve hatásosan csillapít. A csúcsmodell hátsó felfüggesztése pneumatikus, terheléskor kiegyensúlyozza az autó hátulját. A függönylégzsák és ESP is alapfelszerelés, ráadásul a C4 Picasso a töréstesztet is kiváló eredménnyel zárta, kényelmes és biztonságos családi autónak ideális.

Műszaki adatok: Citroen C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique

Motor: négyhengeres, benzines, változó szelepvezérléses
Hengerűrtartalom: 1598 cm3
Teljesítmény: 120 LE 6000/min
Nyomaték: 160 Nm 4250/min
Hajtás: elsőkerékhajtás
Sebességváltó: ötfokozatú, kézi kapcsolású
Hosszúság: 4470 mm
Szélesség: 1830 mm
Magasság: 1680 mm
Tengelytáv: 2730 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1505/1540 mm
Saját/össztömeg: 1460/2015 kg
Csomagtartó: 500/1735 l
Üzemanyagtartály: 60 l
Gumiabroncs: 195/65 R16
Végsebesség: 186 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13,3 s
Gyári fogyasztás (város): 10,0 l/100 km
 (országút): 5,9 l/100 km
 (átlag): 7,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 174 g/km
Tesztfogyasztás (átlag): 8,9 l/100km

Tetszett: hatalmas, ergonómikus utastér, jó kilátás
Nem tetszett: kissé gyenge alapmotor, váltó