Fölösleges a nagy hatótáv az elektromos autóknál a Mazda amerikai igazgatója szerint

A Mazda amerikai részlegének igazgatója beszélt arról, hogy szerinte már nem nagyon kéne javítgatni az elektromos autók hatótávját. A töltés időtartama sokkal fontosabb.

Ha elektromos autózás, akkor a legtöbb embernek azok a korlátok ugranak be, amik most még komoly mértékben hátráltatják a villanyautózás nagyobb mértékű elterjedését. Ilyen például a hatótáv kérdése is.

Manapság egy átlag villanyautó nagyjából 400-500 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel, de sokak szerint ez még mindig nagyon kevés. A Mazda amerikai részlegének igazgatója viszont ezzel nagyon nem ért egyet.

Jeffrey Guyton a Green Car Reports magazinnak nyilatkozta, hogy teljesen fölösleges most már a hatótáv kérdésével foglalkozni, a jelenlegi 400-500 kilométeres értékek ugyanis tökéletes mértékben fedezik egy átlag autós napi igényét. Sőt, sok esetben még ez is sok a felmérések szerint. Ebbe tovább pénzt ölni és nagyobb akkumulátorokkal megtölteni az amúgy is egyre nehezebb autókat? „Ez szerintem nagyon nem a fenntartható irány”- jelentette ki Guyton.

Már csak azért sem, mert a hatótáv kérdése egyből másodlagossá válik, amint lefaragjuk a töltési időket. Éppen ezért a Mazda igazgató véleménye szerint most már pénzkidobás a hatótávval foglalkozni, főleg hogy ezeket a pénzeket és forrásokat a töltés felgyorsítására is fordíthatnánk.

Ameddig egy teljesen új technológia nem jelenik meg, addig pedig mindenképpen vissza kéne az igazgató szerint szorítani az akkumulátorok növelésére irányuló megmozdulásokat, hiszen egy kisebb csomagot jóval gyorsabban fel lehet tölteni, mint egy óriásit, ami ráadásul plusz súlyt is jelent részlegesen feltöltött állapotban, azaz gyorsabban meríti a hátralévő kapacitást. A japánok ezért is döntöttek valószínűleg a kisebb hatótáv mellett az MX-30 esetén, mely viszont most már hatótávnövelős Wankel motorral is elérhető.