Európában is bemutatkozott a Toyota Mirai második generációja

Nagyobb hatótáv, gazdagabb felszereltség, modernebb technika és kifinomultabb kinézet. Mindent belead a Toyota, hogy sikerre vigye Európában a hidrogén üzemanyagcellás Mirai második generációját.

A Toyota nem csak a hibrid rendszerek, hanem bizony az üzemanyagcellás megoldások úttörője is az elmúlt években. A hidrogénnel működtetett Mirai már 2014 óta bizonyítja rendületlenül, hogy a tisztán elektromos hajtás mellett is létezik még alternatíva, most pedig hozzánk Európába is megérkezett a még fejlettebb, megjelenésében sokat finomodott második generáció.

A legfontosabb változás az elődhöz képest, hogy az új Mirai alatt már a GA-L moduláris platform található meg, aminek köszönhetően most már az első helyett a hátsó tengely kapja a hajtást. Az akkumulátorok is most már lítium-ionosak az eddig használt nikkel-fémhidrid helyett, aminek köszönhetően nagyobb teljesítmény mellett fizikailag kisebb és könnyebb az energiatároló egység.

A 184 lóerős villanymotor természetesen továbbra is a hidrogén üzemanyagcellákból kapja az energiát, amit “üzemanyaggal” a három, T alakban elhelyezett nagynyomású hidrogéntartály lát el. Ezek tárolókapacitása 5,6 kilogramm hidrogén, amivel az új Mirai 650 kilométert tud megtenni, az újratöltés pedig kevesebb mint 5 percet vesz igénybe.

Az autó háromféle felszereltségi szinttel lesz elérhető, de már a legolcsóbb Mid felszereltség is igen gazdag, hiszen alapáron 19 colos könnyűfém kereteket, 12,3 colos infotainment kijelzőt, bi-LED fényszórót, kulcs nélküli bejutást és indítást, illetve kétzónás digitklímát kapunk.

A High felszereltség ezt fejeli még meg szintetikus bőr kárpittal, 360 fokos kamera rendszerrel, aktív, oldalirányba is figyelő balesetmegelőzővel és nyolc árnyalatot megjeleníteni képes hangulatvilágítással.

A legmagasabb szint a High+. Ekkor már 20 colos, feketére fényezett könnyűfém felnikre, panoráma tetőre, Head-up kijelzőre, digitális középső visszapillantóra, fűthető és hűthető első-hátsó ülésekre és magától parkoló automatizmusra számíthatunk.

A Toyota ráadásul nem csak az új Mirai európai premierjével erősíti meg a helyi üzemanyagcellás törekvéseit, hanem azzal is, hogy megalapította Brüsszelben a Fuel Cell Business csoportot, melynek feladata lesz, hogy felügyelje a vállalat hidrogén tevékenységét Európában, illetve segítsen a gyártónak meglovagolni a folyamatosan növekvő érdeklődést a hidrogéncellás hajtásrendszerek iránt. Mindezek mellett azon is dolgoznak majd, hogy a technológiát más iparágak számára is elérhetővé tegyék, ezzel új kereskedelmi partnereket szerezve a Toyota számára.