Azt hitted, drága az extrafelszereltség?

A hétköznapi autóvásárló nagyot sóhajt, amikor meglátja, hogy a hőn áhított automataváltóért 500 ezer forintos felárat kell fizetnie, de van az autóiparnak olyan szegmense, ahol egy felniszett többe kerül, mint egy új C63 AMG. Üdvözöljük a hipersportautók világában!

A szupersportautók, mint a Lamborghini Aventador SVJ vagy egy Ferrari 488 Pista árcéduláján gond nélkül fityeg a többszázezer eurós árcédula, az ezektől is nagyobb teljesítményű, ritkább hipersportautók (Pagani, Bugatti stb.) ára viszont bőven egymillió euró felett kezdődik. Tévedés azonban azt hinni, hogy ilyen csillagászati összegért mindent megkap a leendő tulajdonos. Remek kis betekintést kaptunk ebbe a világba az ingatlanbefektető és személyes coach Manny Khoshbin által, aki azon kevesek közé tartozik, akiknek egyáltalán elérhetővé válik az 1600 lóerős Koenigsegg Jesko konfigurátora. Nincsenek sokan, mindössze 125 potenciális vásárló kapta meg ehhez a hozzáférést. Manny élőben közvetített a Youtube-on és ebből kiderült, mennyit lehet még elkölteni az alapáron 2,8 millió eurós (977 millió forint) Jeskóra.

koenigsegg-jesko-in-lucerneKhoshbin nem kispályás játékos e téren, hiszen garázsában több Bugatti és Pagani mellett parkol már McLaren P1 és más hipersportautó, ő vásárolta meg ez egyedüli Koenigsegg RS Phoenixet, melyet hat hónap után eladott, 1,5 millió dolláros haszonnal. Tud valamit.

A színválasztás tűnik a legegyszerűbbnek. A fekete és fehér a felár nélküli alap. A metálfény felára 11 720 euró (mintegy 4 millió forint) a gyöngyház 20 900 euró (7 200 000 Ft). Ezen felül választható kétféle candy-szín, az Apple Red illetve a Sweet Mandarin, ezek felára 53 400 euró (18,6 millió forint).

koenigsegg-jesko-cherry-red-edition_100704270_lAz igazi nagy ugrás azonban akkor kezdődik, ha a Carbon-Finish opciót választjuk. Természetesen a Jesko karosszériája teljes mértékben szénszálas kompozit, de ha hétköznapi, „látható“ karbont szeretnénk, akkor az 246 000 eurónkba fog kerülni (85,8 millió forint), a színezett „látható“ karbon alig drágább: 291 000 euró (101 millió Ft). Feltéve, hogy a már létező zöld, kék, vörös vagy lila színt választjuk. A kínálat csúcsát a speciális KNC-Finish (Koenigsegg Naked Carbon) jelenti, amely a svéd gyártó egyedi eljárása alapján készül és amelynél a szénszál maga a leginkább „érintetlen“ marad, így az összhatás olyan, mintha folyamatosan nedves lenne a karosszéria 374 000 euróért (130,4 millió Ft). Természetesen a szín változhat a vevő egyéni igényei szerint is, olyan tud lenni, amilyet csak akar, de ez egyéni megbeszélés tárgyát képezi.

DSCF1428-1024x682Ehhez képest már igazán bagatell, hogy az aranyszínű gyorsítócsíkok csaupán 37 000 euróba kerülnek (12,9 millió Ft), pedig valódi aranylevelekből vannak. Ha azt szeretnénk, hogy szénszálas autónk ugyamolyan kompozit kerekeken guruljon, akkor jó, ha tudjuk, hogy a szénszálas felniszett ára 88 000 euró (30,7 millió Ft), ami több, mint amennyit Németországban egy Mercedes-AMG C63-ért elkérnek.

jesko_23_mediumA beltér extrái szerencsére mgörvendeztetik a spúrokat, hiszen tetszőleges bőr/alcantara színkombinációt választhatnak. Ha azonban fekete alumínium-betéteket és légbefúvókat kérnek, akkor 13000 euróval (4,5 millió Ft) ugrik meg a számla, a verseny biztonsági öveket 6500 euróért (2,2 millió Ft) mérik a Koenigseggnél, a beltér egyéni plakettje 2360 euró (820 000 Ft).

koenigsegg-jesko-rear-wingKhosbin a végére egy 2,9 millió eurós Jeskót konfigurált össze magának (dollárból átszámolva) és örömteli hír, hogy ha akarná, akkor az 531 km/órás végsebességre képes Jesko Absolut változatot is megrendelhetné. 3,45 millió dolláros alapáron.