Fizetned kell, ha kisebb fordulókört akarsz

Bár a Mercedes EQS már alapból tudja a hátsókerék-kormányzást, időnként fizetnie kell a tulajdonosoknak, ha kisebb fordulókört szeretnének.

Ahogy változik az autózás világa, úgy változnak meg a járgányok extra kiegészítőit érintő intézkedések is. Régebben elég volt az autó megrendelésekor kifizetni egy nagyobb összeget és az extrákat örökre megkapta a vásárló, most viszont már egyre gyakoribb az előfizetéses rendszer, ahol ugyan kisebb összegeket kérnek el a gyártók, de azokat folyamatosan.

A legtöbb ilyen előfizetős szolgáltatás általában az infotainment rendszer funkcióit érinti, de a Tesla kínál nagyobb teljesítményt vagy önvezető képességet is hasonló konstrukcióban. Most a Mercedes még egy szinttel tovább gondolta a dolgokat: ha fizetsz időnként, akkor kisebb lesz a kocsi fordulóköre.

Az új EQS ugyanis már alapból tudja a hátsókerék-kormányzást, de alapáron ez csak 4,5 fokban fordítja el a kerekeket. Az extra funkciót megrendelve azonban akár 10 fokban is képes lesz az autó elfordítani a szóban forgó kerekeket. Mindezt egy szoftveres utasítással, azaz a kocsi már alapból képes lenne erre a mutatványra, de akkor persze miből lenne bevétel?

A kisebb fordulókör ára 489 euró évente vagy 1169 euró, ha kifizetjük előre három évre. Mindezek mellé a 360 fokos kamerarendszer is alapkövetelmény, ám annak 1130 eurós felárát szerencsére elég egyszer kifizetni a jelenlegi állás szerint.