A gyermekek nagy hatással vannak az elektromos autók elterjedésére a Peugeot szerint

A PSA csoport legújabb felmérése arra mutat rá, hogy a mai gyerekek kimondottan nyitottak az elektromos és hibrid autózás felé, ami komoly mértékben befolyásolhatja a szülők döntését is.

Az autóiparban és amúgy általában a kereskedelemben egyaránt elég sok minden befolyásolhatja a piac alakulását. Néha még olyan tényezők is, amire egyáltalán nem is gondolna a legtöbb ember. A gyermekek például nem vezetnek és nem is vesznek gépkocsikat, a PSA csoport elemzői szerint viszont még így is hatással vannak arra, hogy milyen autókat vásárolnak meg a felnőttek.

Épp ezért csináltak a franciák egy felmérést, amit rámutatott arra, hogy a mai gyermekek jóval nyitottabbak a villanyosított autózás felé, mint a felnőttek. Bizonyos szinten érthető is, hiszen ők már ebbe születtek bele, ez a természetes, akárcsak a számítógép és a mobiltelefonok világa.

Az viszont mégis meglepő, hogy a PSA által megkérdezett 7 és 12 év közötti gyerekek 67,8 százaléka gondolja úgy, hogy az elektromos és plug-in hybrid járművek pozitív hatással vannak a környezetre, a szülők több mint fele pedig azt válaszolta, hogy a csemetéjük azt szeretné, ha ők is ilyen járművel közlekednének. Szintén fontos adat, hogy a megkérdezett szülők 72 százaléka vonja be a gyermekét olyan kérdésekbe, melyek komolyabb anyagi kiadásokkal járnak. Például, hogy hová menjenek el nyaralni, mennyire tetszik nekik egy-egy hosszútávú használatra szánt termék vagy éppen milyen autóval szeretnék furikáztatni magukat.

A gyermekek tehát alakítják a szülők vásárlási szokásait is, ami az emissziós szabályozások mellett egyaránt villanyos irányba tolják el az autózás világát. Nincs mese, egyre inkább bebizonyosodik, hogy ez a jövő, akár tetszik nekünk felnőtteknek, akár nem…