Csökkenthető méretű kipufogót védetett le a Ford

A Ford szerint elég komolyan befolyásolja a terepjárók képességeit a hátsó kipufogó, ezért kidolgoztak egy olyan megoldást, mellyel eltüntethető a cső túlnyúlása.

A Ford igencsak komolyan veszi a terepjáró fejlesztéseket. Ott van például mindjárt a Bronco vagy az F150, melyek mindegyike legalább olyan jól érzi magát terepen, mint aszfalton. Sőt!

A gyáriak azonban nem igazán elégszenek meg a mostani eredményekkel, minél jobbat és használhatóbbat szeretnének, akár a hétköznapi SUV modellek esetében is. Ezért el is gondolkodtak azon, hogy mivel lehetne még jobbá tenni a terepjáró-képességeket, és rájöttek arra, hogy sokszor a kipufogó maga a legnagyobb hátráltató tényező a terepezésnél.

Az autó orra ugyanis hiába képes nagy terepszögre, ha hátul a kipufogó leér a komolyabb akadályoknál. Ezért gyorsan ki is dolgozták azt a megoldást, mellyel csökkenthető a cső túlnyúlása, ezzel megnövelhető a hátsó terepszög is.

Lényegében arról van szó, hogy teleszkóp jelleggel a kidörgő végződése rátolható a cső többi részére, ezzel mélyen a karosszéria alá kerül a rendszer. Persze, hosszabb távon inkább érdemes a kocsi mögé vezetni a gázokat, ezért a szorult helyzetből kiszabadulva azonnal visszaállítható az eredeti csőhossz. Persze, szó sincs arról, hogy a csövet puszta kézzel kell állítgatni, a Ford elképzelése szerint automatikusan kezeli a dolgot az autó elektronikája, azaz off-road üzemmódba lépve csökkenti a kipufogó hosszát, normál módban pedig visszaállítja eredeti hosszába azt.