Hivatalosan is megérkezett a BMW 128ti

Ténylegesen bemutatkozott a BMW 1-es széria azon sportváltozata, mely egy már majdnem elfeledett megnevezést hozott vissza a bajor palettára. Elől hajt, de erőben nincs hiány a 128ti esetében.

Már korábban beszámoltunk róla, hogy visszatérhet a már-már feledésbe merült „ti” elnevezés a BMW palettájára, mely nem az M-es, de az átlagnál azért sportosabb hangolású modelleket jelzi majd a bajoroknál. Most megtörtént az első ilyen járgány leleplezése, mely az 1-es modellcsaládot bővítette tovább.

A 128ti hajtásáról a gyártó 2 literes turbós négyhengeres egysége gondoskodik, amit 261 lóerősre lőttek be 400 Nm nyomaték mellett, amivel tökéletesen kitöltötték a tátongó teljesítmény űrt az „alap” 118i és a csúcsnak számító összkerekes M135i között.

Ahogy arra számítani lehetett, az újdonság inkább az M divízió termékeihez áll közelebb, mint az alap változatokhoz. Kapnak például a vásárlók speciálisan hangolt M Sport futóművet 1 centis ültetéssel, izmosabb fékrendszert vörös festéssel és csak ehhez a modellhez kínált 18-as könnyűfém felni szettet Michelin Pilot Sport 4 gumizással.

A belső térben a gyakorlatilag mindenhol fellelhető vörös varrás jelzi, hogy nem egy átlagos 1-es BMW-ben ülünk, illetve erősen árulkodó lehet még a könyöklőbe hímzett „ti” felirat is.

A különlegesség magyar árazása egyelőre nem ismert, Németországban viszont 41 500 eurós árcédulát ragasztottak rá, ami nagyjából 14,5 millió forintnak felel meg jelenleg.