Kilencezres fordulaton a Porsche 718 Spyder kínálat legerősebbje

Bár a Porsche 718 már hét éve jelen van a piacon, még mindig gőzerővel reszelgetik a gyáriak. Most például bemutatkozott a Spyder RS, mely vászontetős tekintetben a gyártó eddigi egyik legnagyobb dobása.

A Porsche 718 modellcsalád 2016-ban mutatkozott be, ezzel névlegesen is egyesítve a Cayman és a Boxster modelleket. Persze, azóta történt pár apróbb ráncfelvarrás, ám ami igazán frissen tartja az érdeklődést, az egyértelműen annak köszönhető, hogy a gyáriak folyamatosan érkeznek újabb variánsokkal és teljesítmény-szintekkel. Most például a vászontetős Spyder kínálat tetejére dobtak fel egy brutális konstrukciót.

Ez nem más, mint a Spyder RS, mely megkapta a Cayman GT4 RS és a 911 GT3 esetében is használt 4 literes 4 literes hathengeres erőforrást, mely 500 lóerő és 450 Nm nyomaték leadására képes, ráadásul akár 9000-es fordulatszám mellett is képes működni. Ehhez társították hozzá a gyáriak a már jól bevált hétfokozatú PDK duplakuplungos váltót, ami gyors váltásokkal segít abban, hogy a járgány akár 3,8 másodperc alatt el tudja érni a 100 kilométeres óránkénti tempót. A végsebességet 307 km/órában határozták meg a gyáriak.

Érdekesség, hogy a súlycsökkentés miatt a Porsche elhagyott mindenféle tetőmozgató-mechanikát, azaz a Spyder esetében csak kézzel lehet eltávolítani a kimondottan könnyed tetőt, mely igazság szerint csak egy felső vászonból és egy hátsó szélfogó-elemből áll. A gyáriak ki is térnek arra, hogy a rendszer jó hangáteresztő képességgel rendelkezik, azaz akkor sem kell lemondanunk a hathengeres boxer hangjáról, ha éppen hanyagolnánk a napfürdőzést.

Az ilyen könnyítéseknek, meg például a szénszálas első gépházfedélnek köszönhetően a Spyder RS csupán 1410 kilós önsúllyal rendelkezik, ami pontosan öt kilóval könnyebb, mint amit a keménytetős 718 Cayman GT4 RS fel tud mutatni hasonló specifikációkkal. Igaz, annak jobbak a gyorsulási értékei és a végsebessége kicsivel, ami annak köszönhető, hogy a vászontető még mindig nem tesz jót az aerodinamikának.

A legerősebb Spyder hivatalosan egy hónap múlva válik elérhetővé, az ára pedig természetesen borsosabb lesz, mint amivel az alap kivitel vonzza a vásárlókat. A 155 575 eurós bevezető ár nagyjából 56-60 millió forintnak felel majd meg a hazai szalonokban.