Bemutatkozott a kizárólag kombiként kapható új Passat generáció

A Volkswagen hivatalosan is lerántotta a leplet a Passat legújabb verziójáról, mely ugyan kizárólag kombi kivitelben kapható, a motorpalettája figyelemreméltó változatosságot mutat.

Bár Amerikában a Volkswagen hivatalosan is elköszönt a Passat modelltől, Európa azért még egy generáció erejéig élvezheti a praktikus német járgányt. Most meg is érkezett a kilencedik generáció, mely kizárólag puttonyos kivitelben vásárolható meg.

Dizájn tekintetében azonnal látható, hogy az új felvonás sokkal gömbölydedebb formát kapott, de az új ID modellek által bevezetett márkaarculat is könnyen felismerhető a Passat orrán. A hangsúlyosan előre lógó lökhárító sportos képet fest fel, míg hátul az összeérő LED-es fényforrások határozzák meg az összképet.

Belül természetesen digitális műszeregységgel találkozhatunk, de a 15 colos infotainment kijelző mellett sem mehetünk el szó nélkül. A németek ezt nem süllyesztették bele a műszerfalba, így olyan hatást kelt az egész, mintha egy nagyobb tabletet támasztott volna oda az ember. Már csak azért is feltűnő a dolog, mert a mögé futó díszelembe világító részeket is elhelyeztek a gyáriak. Jó pont például, hogy a jele sincs a Golf problémás érintőfelületeinek a kormányon, helyette hagyományos gombokat és görgőket kapunk a jobb használhatóság érdekében.

Mindezek mellett minden eddiginél nagyobb lábteret kínál a Passat, ami többek között az 5 centivel megnyújtott tengelytávnak is köszönhető. Csomagtér tekintetében is kiemelkedik a kategóriából az új Passat. Egészen pontosan alapból 690 liternyi térrel gazdálkodhatunk, de az ülések ledöntésével ez 1920 literre is bővíthető.

Az új generáció már a Volkswagen MQB Evo platformjára épül, amely komoly mértékben támogatja a villanyosítást is. Persze, ez nem azt jelenti, hogy teljesen elektromos formában is elérhető lesz a Passat kombi, mert az a szedán formában is elérhető ID.7 pályája lesz márkán belül. Konnektoros hibridet viszont tartalmaz a paletta, ráadásul az 1.5 literes benzines erőforrásra épülő rendszer 204 és 272 lóerős kivitelben is elérhető. Mind a kettőhöz 19,7 kWh teljesítményű akkumulátort adnak a gyáriak, mellyel akár 100 kilométer is megtehető tisztán elektromos üzemben.

Ezek mellett mild-hibridként az 1.5 eTSI választható még 150 lóerővel, illetve a 2 literes benzines TSI 204 és 265 lóerős kivitelben kérhető. Dízel? Az is van 122 és 193 lóerő közötti teljesesítménnyel. A csúcs benzines és dízel hajtáslánchoz jár csak összkerék-meghajtás, de a duplakuplungos automata szerkezet alapáras mindegyik variánshoz.