Teszt: Fiat Bravo 2.0 Multijet (2011)

Látványos külseje és igazán olaszos belseje mellett motorjának erejével, csekély fogyasztásával és árával is hódítani készül a legerősebb Fiat Bravo.

Minden ismerősöm lelkendezve nézegette, tapogatta a Bravo csúcsverzióját, amely a kétszínű, sötét felnijeivel, sötétített ablakaival, divatos fehér színben valóban attraktív. Főleg belül: metálosan csillogó piros szövet-betétek, nagyméretű, szép grafikájú kijelző – igazi olaszos enteriőr. Ráadásul nem csak szép az autó, hanem nagyon jól is megy: a 165 lóerős kétliteres dízel valóban döbbenetes dinamikával mozgatja a kocsit. Közben 7,5 liternél nem is fogyaszt többet városban, autópályán pedig 6 literrel is beéri. A hatmillió forintos ár pedig kifejezetten jó vétellé teszi a Bravo sportváltozatát. De mielőtt első lelkesedésünktől vezérelve elrohannánk megrendelni, olvassuk tovább, mi következik onnantól, hogy „csakhogy”!

Csakhogy a Bravo a legkevésbé sem kifinomult: motorja hidegen igencsak hangos, és nagyon rövid izzítást is igényel, ami már rég kiment a divatból. Ráadásul alapfordulatszámról lassan rugaszkodik el az autó, és könnyen le is fullad. A váltókar viszonylag hosszú úton jár, a fokozatok között nagyok a különbségek, így váltáskor megtorpan a kocsi. Olyan vezetni, mint a tíz évvel ezelőtti dízeleket – igaz, a fogyasztása tényleg remek a teljesítményéhez képest!

A futómű sportosan kemény – talán csak a Focusnak van hasonló, szlalom-versenyre tervezett felfüggesztése, ugyanakkor kínszenvedés áthajtani vele egy fekvőrendőrön, vagy nagyobb úthibán. A kormányzás precíz, és kellően nagy erő kell hozzá, ráadásul városban nagyobb rásegítésű City-üzemmód is választható. A Bravo rendelkezik ugyan a kategória egyik legnagyobb csomagterével, de ehhez a hátsó üléssortól vették el a helyet: magas termetű vezető mögött szinte nincs lábtér. Az ára viszont nyerő: jelentősen olcsóbb, mint a hasonlóan erős dízel Focus vagy Golf.

Műszaki adatok: Fiat Bravo 2.0 Multijet Sport

Motor: négyhengeres, turbódízel Hengerűrtartalom: 1956 cm3 Teljesítmény: 165 LE 4000/min Nyomaték: 360 Nm 1750/min Hajtás: elsőkerékhajtás Sebességváltó: hatfokozatú kézi
Hossz/szél./mag.: 4336/1792/1498 mm Tengelytáv: 2600 mm Nyomtáv: 1538/1532 mm Saját/össztömeg: 1435/1870 kg Csomagtartó: 400/1175 l Üzemanyagtartály: 58 l Gumiabroncs: 225/40 R18
Végsebesség: 215 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8,2 s Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 6,9/4,3/5,3 l/100 km CO2-kibocsátás: 139 g/km Tesztfogyasztás: (átlag) 6,7 l/100 km Garancia 2 év, km-korlát nélkül

TETSZETT Attraktív külső, tetszetős belső, döbbenetes dinamika, csekély fogyasztás, kedvező ár
NEM TETSZETT Hidegen zajos motor, lehetne jobb áttételezése, szűkös hátsó üléssor