Ralira megy az új Skoda Fabia

Megkapta a versenyengedélyét a Skoda Fabia harmadik generációjának raliváltozata, az összkerékhajtású és szekvenciális váltóval szerelt versenygép erős turbómotort kapott.

Rajthoz állhat a harmadik generációs Škoda Fabia raliváltozata, megkapta ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) homologizációját. A Škoda motorsport-részlege 15 hónapon keresztül fejlesztette és több mint 10 ezer kilométeren tesztelte a Fabia R5-öst. Az előző modell kétliteres szívómotorjával szemben az új autó a kategória szabályainak megfelelően 1,6 literes turbómotort kap, amely 265 lóerős teljesítményre képes.

A turbómotorhoz ötfokozatú, szekvenciális sebességváltó kapcsolódik, és mind a négy kereket hajtja. A szabályoknak megfelelően a versenyautó minimális tömege 1230 kilogramm. Az újdonság a Fabia Super 2000 utódja lesz, amely a Škoda száztizennégy éves motorsport-történelmének legsikeresebb típusa, hiszen hat év alatt mintegy ötven nemzetközi és országos bajnoki címet gyűjtött be. Az utóbbi három évben a Fabia uralta a rali Európa-bajnokságot, és várhatóan az új modell is itt lesz a legsikeresebb.