Páncélozott kivitelben is bemutatkozott az elektromos 7-es BMW

A BMW i7 Protection lényegében az első páncélozott elektromos luxuslimuzin a piacon. Persze, a súlynak ebben az esetben is komoly ára van, azaz ez a sztori nem az 5 másodperc alatti 100-as sprintről szól.

A BMW komoly tapasztalattal rendelkezik a páncélozott járgányok terén, hiszen már jó ideje kínálnak ilyen modelleket is a Protection programban. Természetesen az új 7-es szériával is szeretné a bajor gyártó megszólítani a védelemre vágyó vásárlókat, ráadásul most már akár elektromos kivitelben is elérhető a konstrukció.

Az i7 Protection megjelenését a választható villogó fények és zászlórudak mellett a modellspecifikus 20 colos ötvözött könnyűfém keréktárcsák határozzák meg. Ezek kompatibilisek a megerősített fékrendszerrel és külön erre a célra kifejlesztett Michelin PAX futófelületű gumikkal vannak felszerelve (255-740 R510). Ezeken kívül semmit nem változtattak a standard i7-hez képest, mivel a gyártó azt szerette volna, hogy a VR9-es minősítésű ballisztikus védelemmel ellátott kivitelek ne keltsenek plusz feltűnést.

Természetesen nem csak a lövedékek ellen védi a vásárlóit a BMW, hanem az új Protection rendszer ellenáll a drónról végrehajtott robbanószeres támadásnak is, illetve sima gránáttal sem lehet kárt tenni benne még alulról sem (ami jó hír az akkumulátorokra nézve is).

Felgyújtás ellen az opcionális tűzoltórendszer nyújt védelmet, illetve a beépített Intercom rendszernek köszönhetően az autó utasai úgy is tudnak kommunikálni a járgány környezetével, hogy nem nyitják ki az ajtót vagy húzzák le az ablakokat. A belső tér természetesen saját levegőztető-rendszerrel van felszerelve, illetve a lehető a legmagasabb szintű kényelemmel találkozhatnak az utasok.

Ezek persze már évek óta megszokott tényezők a Protection modellek esetében, viszont jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon az elektromos hajtásláncot miként érinti a jelentős túlsúly és a kiegészítő rendszerek hada? Az alapok megegyeznek az i7 M70 xDrive modellel, így ebben az esetben is 660 lóerőt képes leadni a két elektromos motor 745 Nm mellett, ám a páncélozás miatt az autó 9 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet a sima M70 xDrive 3,7 másodperces képességével szemben. A végsebesség is korlátozva van 160 kilométeres óránkénti tempónál, hogy kíméljék a gumikat, na meg persze a száguldozás ne merítse le pillanatok alatt az akkumulátorokat.

Apropó hatótáv. Na ez az, amiről sajnos nem árultak el semmit a gyáriak, de természetesen egy ilyen nehéz karosszéria megmozgatásához jóval több energia szükséges, így valószínűleg az eredetileg megjelölt megtehető kilométerek töredékéről beszélhetünk. Ebből kiindulva leginkább városi védett közlekedésre, vagy kisebb felvonulásokra alkalmas a golyóálló villanyos.