Méltó a nevéhez a Peugeot 308 GTi

GTi néven korábban is készült már sportváltozat a Peugeot 308-asból, a most bemutatott új generáció azonban minden téren méltó a legendás típusjelzéshez.

Miután már lefényképezték álcázás nélkül, most hivatalosan is megmutatta sportos kompaktját a Peugeot. A 308 GTi új generációja, ahogyan várni lehetett, a francia gyártó 1,6 literes, négyhengeres turbómotorját kapja, amely kétféle teljesítménnyel, 250 és 270 lóerővel kerül a kocsiba. A legnagyobb nyomaték mindkét kivitel esetében 330 Nm, és rendkívül széles tartományban, 1900 és 5000 között áll rendelkezésre, mégis érdemes az erősebb modellt választani. Nem azért, mert az 6,2 helyett kereken 6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, hanem azért, mert a 270-est Torsen önzáró differenciálzárral szerelték fel, ami lényegesen jobb kigyorsításokat garantál. A végsebességet mindkét kivitel esetén 250 km/óránál korlátozták.

A 270 lóerős modell más téren is különbözik húsz lóerővel szerényebb testvérénél, hiszen 18 helyett 19 colos kerekeket kap, amelyre 235/35 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsok kerülnek. A Peugeot Sport mérnökei mind a két GTi futóművét 11 milliméterrel leültették, feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat, valamint nagyobb fékeket építettek be. Az utastérben kagylóüléseket találunk, a kormánykeréken pedig varrás jelzi a középállást, akárcsak a versenyautókban. A 308 GTi további különlegessége, hogy kétszínű, elöl vörös, hátul fekete fényezéssel is készül, mint a Peugeot tanulmányautói.