Kia Venga (2009-) használt teszt

Megfontolandó ajánlat a kisméretű egyterűk között a Kia Venga, hiszen a koreai modell tágas és praktikus, ráadásul sokat ad a pénzünkért.

2009-ben új kategóriában próbált szerencsét a Kia, a Venga ugyanis az egyre népesebb kis egyterűk szegmensében mutatkozott be. A gombóc alakú forma egy négy méter hosszú autót takar, ami azt jelenti, hogy a Honda Jazz és az Opel Meriva között helyezkedik el, nagyjából akkora, mint a Nissan Note.

Milyen kényelmes?
A kis egyterűk legfőbb vonzereje, hogy kívül kicsik, belül pedig nagyok, ez pedig a Venga esetében is igaz. A kisautónyi alapterületen egészen tágas utasteret alakítottak ki: az első üléseken is elég a hely, hátul pedig még magas felnőttek is elférnek. Különösen azért, mert a hátsó üléssort 130 milliméteres sínen lehet tologatni. A dupla padlós csomagtartó kapacitása is bőséges, 440 literes, a méretét a hátsó támlák előredöntésével 1253 literig lehet fokozni. A vezető üléspozíciója magas, de ideális, a kormányoszlop ugyanis négy irányban állítható, és a kilátás is megfelelő az osztott szélvédőoszlopoknak köszönhetően.

Milyen vezetni?
A kisautós méretek ellenére nem kisautós a Venga vezethetősége, a tengelytáv ugyanis a kompakt modellekéhez áll közel, és a nyomtávok is egészen szélesek. A futómű megfelelően csillapítja az úthibákat, de messze nem mindet, olykor rázós is tud lenni. A kormánykerék pontosan jár, a váltókar is jól megvezetett. Az alapmotor 1,4 literes és 90 lóerős, ami kevesebb, mint a Kiánál megszokhattuk, de már elég a Venga mozgatásához, ráadásul csendes és takarékos is (4,5 l/100 km). Az 1,6 literes már 126 lóerős, szinte feleslegesen erős egy nem túl sportos kocsihoz. A dízelek közül az 1,4 literes, ami 75 és 90 lóerővel készül, kissé zajos, de legalább takarékos. A nagyobb dízel 1,6 literes, 128 lóereje és 280 Nm nyomatéka bőséges, de a felára is borsos.

Mennyit kell költeni rá?
A forgalmazása kezdetén olcsóbb volt a konkurenseinél a Venga, de ez azzal járt, hogy a felszereltsége is csak a minimumra korlátozódott: két légzsák és elektromos ablakemelő van az alapmodellben, de a rádió már feláras. Az induló modellt leszámítva a felszereltség már megfelelő, a többi kivitelben ugyanis hat légzsák és ESP is van. Plusz pénzért pedig rengeteg extra közül lehet választani, ezek közé panorámatető, tolatókamera és navigáció tartozik. A töréstesztje négycsillagos volt, de egy apró hiba miatt pontozták le, amit már javított a Kia. A Venga mellett szól a 7 évig vagy 150 ezer kilométerig érvényes garancia. A használtpiacon nincs sok belőle, és azok a példányok is jól tartják az árukat.