Kínában már fizet az állam azért, hogy az emberek vegyenek autót

A koronavírus hatására gyakorlatilag megállt az autópiac Kínában. Ez komoly probléma egy olyan országban, ahol csaknem 40 millió ember dolgozik ebben az iparágban, így sorra jelennek meg az állami mentőcsomagok is.

A koronavírus járvány globális szinten okozott leállást az autóiparban, de vannak olyan országok, amik a többieknél jobban érezték meg ennek a nem túl kedvező gazdasági hatását. Ilyen Kína is, ahol nem a gyárak leállása okozta a fő problémát, hanem az, hogy az emberek egyszerűen nem vásároltak több autót, aminek köszönhetően februárra 80 százalékot estek vissza az eladások.

Ha nincs vevő, akkor pedig nincs pénz se, ami természetesen kihat annak a 40 millió embernek az életére is, akik az autóiparban dolgoznak az ázsiai országban. Érthető tehát, hogy a kormány elkezdett csomagokat kidolgozni, hogy serkentsék a vásárlókedvet.

Először is, míg decemberben még arról volt szó, hogy Kínában eltörlik a hibrid és elektromos autókra vonatkozó állami támogatásokat és adókedvezményeket, most inkább további két évre meghosszabbították azokat. Ha ez nem lenne elég, már ott tart a kormány, hogy fizet annak, aki autót vásárol.

Egészen pontosan mostantól minden egyes újonnan vett autó vételárából csaknem 500 ezer forintnyi összeget vállal át az állam, hátha pont ez a kedvezmény kell ahhoz, hogy az emberek folytassák a vásárlást és meg tudjon maradni Kína a világ legnagyobb felvásárló piacának.