Ismét egy óriási légzsák-botránynak nézünk elébe?

Az amerikai közlekedési hatóság szerint az ARC Automotive cég által gyártott légzsákok veszélyesek, ezért vissza kéne hívni minden egyes autót, amit ezekkel szereltek fel. Potom 67 millió járgányról van szó. A gyártó szerint semmi szükség visszahívásra.

Valószínűleg nincs olyan ember, aki az elmúlt pár évben nem hallott a Takata botrányról, azaz arról, hogy hibásan működő légzsákok miatt csaknem 100 millió autót kellett visszarendelni a szervizekbe, aminek köszönhetően a japán gyártó pillanatok alatt csődbe is ment.

Most úgy tűnik, hogy egy újabb szereplő lép be a botrányok körébe, név szerint az ARC Automotive. Az amerikai közlekedési hatóság ugyanis arra mutatott rá, hogy az általuk gyártott légzsákpatronok rendellenesen működnek sok esetben, azaz nem felfújják a légzsákokat, hanem inkább nemes egyszerűséggel felrobbannak. Eddig legalább kilenc olyan esetre sikerült rámutatni, ahol maga a légzsák okozott sérülést, egy esetben sajnos meg is halt a baleset elszenvedője.

Hogy mennyire komoly mértékű az ügy, arra az mutat leginkább rá, hogy az NHTSA szeretné arra kötelezni a gyártókat, hogy minden egyes, 2018 előtti ARC Automotive légzsákkal szerelt autót hívjanak vissza a szervizekbe. Ez nem elhanyagolható 67 milliós példányszámot jelent 12 márka berkein belül.

Az ARC Automotive egyelőre teljes mértékben ellen áll az NHTSA javaslatának, mivel szerintük a helyszíni vizsgálatok nem fedtek fel ténylegesen gyártási hibákat a légzsákokkal kapcsolatban.