Hibridekkel újult meg a Ford Fiesta

Alaposan felfrissítette a Fiesta motorpalettáját a Ford. A takarékosság jegyében történt minden változtatás.

Megkapta a kötelező modellfrissítését a Ford kisautója, a Fiesta is. Érdekes viszont hogy a kategóriában jellemző drasztikus karosszéria frissítés helyett inkább a motorpalettába túrtak bele alaposan a gyáriak.

Bekerült például az 1 literes Ecoboost benzines egység a kínálatba, mely hengerlekapcsolással lép a spórolás útjára, ha éppen nincs szükségünk az összes lovacskára a ménesből. Ennek a motornak a 125 és a 155 lóerős változata ráadásul egy olyan mild hibrid rendszerrel is kiegészül, mely egy főtengelyhez csatlakoztatott indítógenerátorral képes besegíteni a hajtásba, ha lendületesebb elindulást szeretnénk, vagy éppen előzünk. Egészen pontosan ezzel 20Nm-el lehet megtolni az autó nyomatékát rövidebb időre.

Az új motorok új váltót is hoztak magukkal, ugyanis most már a Fiesta esetében is elérhető a hétsebességes duplakuplungos automata egység, mely gyorsabb váltást és takarékosabb üzemet ígér a manuális lehetőséghez képest.

Mindezek mellett az infotainment rendszer is frissült, most már akár állandó online kapcsolattal is elláthatjuk a járgányunkat, illetve egy új telefonos applikáció segítségével lehetővé vált a távoli helyzet és állapot lekérdezés, illetve a nyitás-zárás funkció is.