Feflrissült a Ford Fiesta

Nem túl látványosan, de mégis hatásosan újult meg a Ford kisautója. A Fiesta ráncfelvarrást főként a digitális megoldások kedvelői fogják értékelni.

A Ford Fiesta jelenlegi generációja immár négy éve debütált a piacon. Mit jelent ez? Természetesen azt, hogy pontosan a modellciklus közepén jár (na jó, az is lehet, hogy már egy picit utána), így illik gyorsan felvarrni azokat a bizonyos ráncokat!

Külső megjelenés terén az igazi újdonság az autó orrán keresendő, ahol teljesen új hűtőmaszkot találhatunk (kivitelenként eltérőt), ami most már a Ford emblémát is magába foglalja. Újak a fényszórók is, ráadásul ezúttal már alapáron LED-esek.

A belső térben már hangsúlyosabb a változás, ott van például mindjárt a műszerfal, mely most már digitális műszerezettséggel van ellátva. Ez egy 12,3 colos, visszafogott mértékben konfigurálható panelt jelent, azaz valamivel nagyobb, mint a változatlanul hagyott infotainment kijelző.

Bővült a vezetést támogató rendszerek száma is, most már például magától áll meg és gyorsít fel újra az adaptív tempomat, de a parkolással kell feltétlenül vesződnie a sofőrnek, illetve arra is számíthat a szerencsés jelölt, hogy a digitális műszeregység mutogatni fogja neki az utcán látható táblákat, mivel most már ezeket is felismeri a Fiesta.

Az erősebb egyliteres benzines hajtásláncok (125-155 lóerő) mild-hibrid kiegészítést kaptak, mely már 25 kilométeres óránkénti sebesség alatt is leállítja a motort, majd a másodperc töredéke alatt kelti életre, ha szükség lenne rá kigyorsításhoz. A csúcsot most is az ST kivitel jelenti a maga 200 lovas 1,5 literes motorjával.