Felfrissült a Ford Kuga

A jelenlegi márkaarculatához alakította a Kugát is a Ford. A ráncfelvarrás ráadásul egy új felszereltségi szintet is hozott, mely egy kis terepjárós hangulatot kínál a vásárlóknak.

A harmadik generációs Ford Kuga immár öt éve mutatkozott be. Ez idő alatt sokat változott az autóipar és maga a gyártó is, így érthető, hogy nem lehetett elkerülni egy komolyabb ráncfelvarrást. Ez most meg is történt, azaz némileg átalakult a paletta egyik legkeresettebb modellje.

Külső tekintetében azonnal feltűnik a változás, hiszen a Focus arculati elemei találhatók meg most már a Kuga orrán is. Hátul visszafogottabban rajzolták át a dizájnt, de egyértelműen frissebb lett az összhatás.

A belső térben a legszembetűnőbb, hogy alaposan megnőtt az infotainment kijelző mérete. Most már egy 13,5 colos érintőképernyőt kapnak a vásárlók, ami mellett az egész műszerfal is letisztultabb lett. Sok fizikai gomb eltűnt, most már a klímát is a képernyő használatával lehet állítgatni. Fontos változás még, hogy a rádió kezelőszervei is kevesebb helyet foglalnak.

Ami ennél is fontosabb, hogy bekerült egy új felszereltségi szint is a kínálatba. Ez nem más, mint az Active, mely terepjárós kinézetet kölcsönöz az autónak a hangsúlyosabb műanyag elemeknek és az elől 1, hátul 0,5 centis emelésnek köszönhetően. Ennél a felszereltségnél a földutakra hangolt Trail üzemmód is alapáron jár, mely a gázreakció és a kipörgésgátló hangolásával próbál segíteni az aszfaltot elhagyó bátor vállalkozóknak.

Hajtásláncok tekintetében is történtek változások. A 2,5 literes benzines motoron alapuló konnektoros hibrid kivitel nagyobb akkumulátort kapott, melynek köszönhetően már 69 kilométeres elektromos hatótávról számoltak be a gyáriak, ráadásul a rendszer összteljesítménye is több lett, most már 240 lóerőről beszélhetünk.

Fontos változás még, hogy a frissített Kuga már dízel erőforrással nem lesz elérhető. A belépő szintet az 1,5 literes Ecoboost jelenti 148 lóerővel, de lesz öntöltő hibrid is 177 lóerővel első- vagy 180 lóerővel összkerék-meghajtással.