Fürge tank, avagy bemutatkozott az új Audi S8

Az Audi igen magasra tette a lécet az új A8 generációval, ám ezt most még tovább tudták fűszerezni. Bemutatkozott ugyanis az S8 változat, mely méretét és súlyát meghazudtoló menettulajdonságokkal és szinte felfoghatatlan komforttal rendelkezik.

Az Audi az új A8 generációval ismét bebizonyította, hogy ők igazán értenek a méretes luxusszedánok megépítéséhez. Már „alap” kivitelként is egy minden jóval ellátott négy keréken guruló luxusszállodáról van szó, amit az S8 kivitel piacra dobásával még tovább bolondítottak. Ez ugyanis már nem csak királyi kényelmet és luxust kínál, hanem a gyors helyváltoztatást is szereti.

A méretes szedán orrába ugyanis ebben az esetben egy mild hibrid rendszerrel kiegészített 4 literes ikerturbós benzines egységet szerelnek, mely 571 lóerőt képes kipréselni magából 800 Nm nyomaték mellett. Ezzel a 2 tonnás kasztni 3,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a végsebesség pedig 322 km/h-ban van meghatározva.

Persze, nem csak a teljesítménye miatt különleges az S8, hanem például a futóműve miatt is. A prediktív adaptív felfüggesztés ugyanis komfort üzemmódban a normál futóműnél is kevesebb, csupán 3 fokos oldaldőlést enged, sport fokozatban pedig már csak 2,5 fokot tud billenni a karosszéria. Mindezek mellett kényelmi és biztonsági funkciókkal is rendelkezik a rendszer, például  ajtónyitáskor 5 centivel megemeli az autót a kényelmes beszállás érdekében, ha pedig oldalról érkező veszélyt észlel, akkor a felénk haladó felőli oldalt emeli meg 8 centivel, hogy a becsapódás kevesebb sérülést okozzon.

Az új S8 szériába is bekerül az Audi új „zöldhullám” fejlesztése, mely a rendszert támogató városokban lehetővé teszi, hogy az önvezető rendszer úgy állítsa be az autó sebességét, hogy az az a közlekedési lámpák zöld jelzésein megállás nélkül végig tudjon menni. Természetesen ez dugó esetén semmit sem ér, de azért jó, hogy van ilyen is.