Felhőből aktiválható szolgáltatásokat és előfizetői rendszert tesztel a Volkswagen

A Volkswagen az elektromos ID.3 felhasználói számára fejleszt egy teljesen új szolgáltatást, melynek keretén belül akármikor elő lehetne fizetni bizonyos funkciókra. A jövőben csak addig fizetsz az új módszer szerint a navigációért vagy például a sávtartó automatikáért, amíg tényleg használod azt.

Ha a döntő többségében szoftveresen vezérelt autók mellé folyamatos internetkapcsolatot társítunk, akkor meg is kapjuk a ma már egyre elfogadottabb felhőalapú frissítés lehetőségét. Ennek köszönhetően ma már úgy bővíthető egy-egy autó tudása, hogy ahhoz egyetlen márkaszervizbe sem kell személyesen látogatást tennünk, elég csupán a kívánt csomagot letölteni és telepíteni a jármű rendszerére. Persze, ebben óriási pénzügyi lehetőségek is vannak, így nem meglepő, hogy egyre több gyártó kacérkodik a fizetős bővítések alkalmazásának gondolatával.

Most a Volkswagen is ezt tervezi, azaz az ID.3 esetében is felmerült annak a lehetősége, hogy bármikor  megvásárolható funkciók és bővítések kerülnek be a jövőben a kínálatba. Ilyen lehet például az adaptív intelligens tempomat, a sávtartó automatika, a navigációs rendszer, de akár még szoftveresen bővíthető hatótávról is beszéltek a németek.

„Ha van egy ügyfél, aki elektromos autót használ, és mi úgy látjuk, hogy általában hosszabb utakat autózik, akkor nagyobb hatótávot tudunk neki biztosítani, természetesen digitális változtatásokkal”- mondta Klaus Zellmer, a Volkswagen értékesítési igazgatója.

A szoftveres fizetős bővítés ötlete nem egyedi, ám a Volkswagen mégis szeretne bevinni egy csavart a dologba. A jelenleg kidolgozás alatt álló megoldás ugyanis lehetővé tenné az ideiglenes vásárlásokat is, azaz mondjuk ha nem akar az ember minden nap élni a navigációval vagy a nagyobb hatótávval, akkor választhatja majd azt is, hogy az addig legyen csak elérhető, amíg kimondottan szükség van rá, azaz használat után a szolgáltatás könnyen lemondható lesz.

A fizetős csomagok mellett a Volkswagen bejelentette, hogy megkezdődik az előfizetős rendszerük tesztelése is. Ez hasonló ahhoz az elképzeléshez, amit a Volvo és a Jaguar szeretne bevezetni, azaz fix vásárlás helyett könnyebben kifizethető havi vagy kilométer díjszabást kínálnának az ügyfeleknek, ám mindenképpen említést érdemel, hogy például a BMW és a Mercedes tavaly év végén beszüntette ezt a jellegű szolgáltatását Amerikában, mert egyszerűen anyagilag nem érte meg szerintük a rendszer működtetése.