Elektromos autó vásárlásra buzdít a GM vezérigazgatója

Mary Barra, a GM vezérigazgatója egy fesztiválon beszélt arról a közönségnek, hogy szerinte ma már az elektromos autó az ésszerű döntés, főleg, ha a felhasználói élményeket keressük a járgányokban.

Bár egyre érezhetőbb az elektromos autók térnyerése, Amerikában tavaly még csak a piac 1,8 százalékát tették ki a villanyos modellek. A GM vezérigazgatója szerint nincs mitől félnie a vásárlóknak, ma már az elektromos autók minden tekintetben megfelelnek az autók felé támasztott igényeknek.

„Ma már sokkal jobb felhasználói élményekről beszélhetünk, ráadásul elértük azt is, hogy semmiről sem kell lemondania egy elektromos autót használónak”- mondta Mary Barra az Aspen Ideas fesztivál keretein belül. A GM vezér elárulta azt is, hogy szerinte egy jó elektromos autó meggyőző megjelenéssel bír, technikailag kellően felszerelt és minimum 300 mérföldes (483 km) hatótávval rendelkezik.

Érthető a bejelentés, hiszen a GM is komoly összegeket fektet a villanyosításba, elég csak a Cadillac nemsokára bekövetkező átállására gondolni. Vagy említhetnénk a brutális teljesítménnyel felruházott új GMC Hummert is, bár rétegmodell révén az nem fog túl sokat hozzátenni a mérleg elektromos irányba döntéséhez. Ahhoz inkább olyan modellek kellenek, mint a pár szó erejéig most bejelentett új elektromos SUV, mely már a Chevrolet palettájában jelenik majd meg és a Ford Mustang Mach-E kihívójaként száll harcba a vásárlók kegyeiért.