Ennél olaszosabb nem lehet: itt a Ferrari Roma

Az olasz főváros nevét kapta a Ferrari újdonsága. Az alapokat az ágaskodó lovas márka belépő szintű modellje, a Portofino adta, de mégis többről van szó, mint egy sima zárt tetős változat.

A Ferrari hivatalosan is leleplezte legújabb modelljét, mely egy minden eddiginél letisztultabb formával rendelkező 2+ üléses kupé. A nevét Olaszország fővárosáról kapta, a zseniálisan megrajzolt részletei pedig a múlt nagy ágaskodó lovas modelljei előtt tisztelegnek. Elég megnézni például a hűtőrács kialakítását, mely az elhelyezkedésével és a visszafogottságával is a 90-es évekbe repíti a szemlélődőt.

Pedig a Roma egy végletekig modern konstrukció, mely a belépő szintet képviselő Portofino alapjaira lett felépítve. Fontos viszont kiemelni, hogy nem csupán egy Portofino kupé változatról van szó, hiszen teljesen más a belső tér, újak a digitális műszeregységek és a „lebegő” középkonzol is. Külön érdemes kiemelni, hogy valószínűleg feláras extraként, de még az elől utazó utas számára is lehet külön kijelzőt rendelni, amin az infotainment rendszer alap funkciói

A meghajtásról a már jól ismert 3,9 literes turbós V8-as egység gondoskodik 620 lóerős teljesítménnyel. Ezzel a Roma 3,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a végsebessége pedig 320 kilométeres óránkénti sebességben van meghatározva.

Az árazásról egyelőre nem beszéltek az olaszok, ám a Portofino alapok azt sejtetik, hogy a Roma is az „elérhetőbb” Ferrarik közé tartozik majd.